Annons

technikdirekt.de

Produkter
(logga in för att koppla)

hubas

Aktiv medlem
har försökt att få tag på ett canon 100mm 2,8 makro ett bra tag nu men inte lyckats.
SÅ har bestämt mig att köpa från bhfoto eller eventuellt technikdirekt.de. Har varit inne och tittat på technikdirekt men inte kunnat se om objektivet finns inne ilager hos dem.
Är det något som går att se från hemsidan eller måste man maila och fråga dem?

Du måste nog mejla och fråga, men min erfarenhet av technikdirekt är att de har dåliga kontakter med Canon och inte mycket av deras prylar i lager.
Beställde ett 17-40 4L samt ett 70-200 av dem. De gav mig med lite tur en väntetid på 6-8 veckor.

Avbokade ordern och beställde från B&H, objektiven kom på en vecka.

Canon har världsgaranti på sina objektiv, men tänk på att beställa varor märkta "USA" inte "Import" för att få den garantin.

Du måste även skicka en bild på ditt betalkorts fram och baksida till B&H, det står mer om detta på deras hemsida, men inget dom själva nämner. Annars skickas inte dina beställda varor.

Min rekommendation är B&H om inte technikdirekt har objetivet i lager.

Mvh /Björn

tack för svaret.
precis det jag ville leta. plus extra bra med tipset om kreditkortet

Tyska Foto Koch tar 529 euro för Canon 100mm 2,8 makro. Du får fabriksgaranti. Leveranstiden vet jag inget om så du får maila och fråga. Har du tur finns det i lager. De har en välbesökt fotobutik i centrala Düsseldorf om du har vägarna förbi. http://www.fotokoch.org/objektive/cafobj.shtml

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto