Annons

Tid och bländare visas inte i sökaren X-T2

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Varken sökare eller skärm visar exponeringstid eller bländare vid mätning. Problemet kommer och går och gäller autoläget. När jag manuellt väljer tid så visas den som den ska, men inte bländaren och vice versa. Jag har uppdaterat kameran och gjort reset. Provat alla möjliga inställningar som ex större visning osv. Problemet uppstod för ca en månad sedan och var då som nu, helt slumpmässigt, dvs ibland funkar det. Sedan fungerade det utmärkt under ett par veckor, och nu har det uppstått igen. Måste vara fel på kameran?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Vild chansning: Det är inte så att du kommer åt någon knapp som styr vad som (vilken info som) visas på skärm/sökare beroende på hur många gånger man trycker på den? Brukar heta "Info" eller bara "I". Jag frågar eftersom jag själv råkat ut för det och var förbryllad innan jag fattade vad som hänt.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Bra försök Tony, men jag har kollat allt sånt (tänkte den tanken också). Problemet var borta några timmar (mitt förra inlägg), men är tillbaka igen. Lustigt nog så visas både tid och bländare när jag låser med AE/Af-lock. Jag får höra med Fuji och Scandinavian Photo(igen)
 
ANNONS