Annons

Tips på miljö för porträtt i Lund?

Produkter
(logga in för att koppla)

mill

Aktiv medlem
Hej!

Ska ta några porträtt imorgon i Lund. Efterfrågar därför tips på bra miljöer som kan vara intressanta; caféer, husfasader, allt som är färgstarkt och intressant!

Tack på förhand!

Anders
 

OlaD

Medlem
Hej

idag är det ju inte världens roligaste väder men vill du ändå prova ute så gillar jag smågatorna, gränderna och gårdarna bakom AF och runt kulturen. Inne på Kulturen. Innergården vid biskopshuset. Sen har du Botan och Stadsparken.

Inomhus för du kolla med ägarna vad som gäller men du har Café Ariman, Stortorget, Cafét bredvid Stortorget (kommer inte håg vad den heter). Kryptan i Domkyrkan, källaren på Liberiet, Källaren på Stäket. Saluhallen.
Kanske inte så färgstarka men härliga miljöer att plåta i.
Lite nyare miljö skulle kanske vara Espresso house och det mackstället bredvid EH. Café Finn kanske. Finns ett nyare café längre upp där oxå.


OlaD
 

mill

Aktiv medlem
Stort tack!

Jag har ca 2h före plåtningen att springa runt och kolla lite, så jag hinner nog med åtminstone en del av ställena nu tipsade om.

Vet inte hur det blir med att ta porträtten ute, beror på vädret. Grådassigt lär det bli, men tänkte köra en del sv/v så då gör det inte så mkt.

Kom gärna med fler tips! =)
 

mazeson

Aktiv medlem
Fotobakgrunder i Lund

Hej
ja, om vi omfattar hela Lunds kommun, så finns det ju så mycket mer än vad du finner i just Lunds innnerstad.
Det beror ju också vad det är för porträttfotografering som det handlar om, vad man vill förmedla med bakgrund, åldern på modellen, syftet med porträttet osv.
Vill du ha något färgstarkt så finns det (ännU) några träd i Stadsparken vars stammar färgades i starka färger för den årliga konst&designutställninen i december.
Vill du ha något exotiskt, varför inte prova Botans växthus?
Vill du ha något Lundensiskt, så är det ju givetvis Lundagård som gäller - Kungshuset, AF, o "Vita huset". Vita huset är för övrigt fotogeniskt inuti ockxå, men inte alltid tillgä

Lycka till!
 
ANNONS