Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina 80-200/2.8 AT-X AF??

Produkter
(logga in för att koppla)

Langsor

Aktiv medlem
hej vad tycker eller tror om denna optik har hittat en som vill säjla för ca 4000:- kan det va nått??

Det finns ju en pro version av detta objektiv som ska vara bättre....cyberphoto tar just nu 6575:- för den.

Jag anser att man gör rätt i att spara pengarna (om det inte kliar för mycket såklart:) till en originallins. Ev, nyaste Sigma som alternativ,,,

Visst kan bilderna bli fina med Tokinam,s lins MEN det kan man ju också kreatera med alla objektiv inkl rysska plastlinser.....

Mina alt:

1, Sök upp en EF 80-200 2,8L för runt 5500,-sek, man hittar knappast mer lins för pengarna om det är i fint skick!! (såg en nyss på blocket och en här bland fotosidans annonser...)

2, Om ni är villig att spara en stund så skulle jag ännu hellre titta efter en i fint skick begagnad EF 70-200 2,8L usm för runt 8000,-sek.

Mvh Niclas.

okej tackar för svar jo jag har tittat på 80-200at som du nog vet nicklas men har lite skralt me pengar just nu så det blir nog te att spara.

men har nog bestämt mig för ett canon 80-200 2,8 när pengarna rinner till och när jag hittar ett i fint skick!!

ANNONS
Götaplatsens Foto