Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tomkassetter i plast för 135-film

Produkter
(logga in för att koppla)

peterölen

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag har sökt intensivt efter en postorderbutik, som säljer Tomkassetter i plast för 135-film.
Visst finns det, men då måste man beställa för minst 400:- eller liknande.

Är det någon som har tips på vart jag ska vända mig. Det är dessutom lite bråttom, jag ska snart ut på en resa...

Tack på förhand /Peter

Gå till något snabblabb och fråga om du kan få "använda" kassetter. Labben klipper av filmen längst in så att det blir en liten "tunga" kvar som man kan tejpa fast en ny film på att ladda. Vi gör så på jobbet (skola) och det funkar utmärkt. Tänk bara på DX-kodningen om du har en kamera som känner av den.

peterölen skrev:
Hej!
Jag har sökt intensivt efter en postorderbutik, som säljer Tomkassetter i plast för 135-film.
Visst finns det, men då måste man beställa för minst 400:- eller liknande.

Är det någon som har tips på vart jag ska vända mig. Det är dessutom lite bråttom, jag ska snart ut på en resa...

Tack på förhand /Peter

Gå in på Photax och kolla:
http://www.photax.se/indx/indxfilmtillbehor.htm
/Affe

Hey. nu har jag snackat runt och det ser hopplöst ut...

Är det ingen på sidan, som känner att de har för många (dugliga) tomkassetter??

/Peter

peterölen skrev:
Hey. nu har jag snackat runt och det ser hopplöst ut...

Är det ingen på sidan, som känner att de har för många (dugliga) tomkassetter??

/Peter

Har du filmladdare? Det krävs antingen en dagsljusladdare eller en sådan man kan använda i mörkrum. Att manuellt försöka ladda upp filmen går men är inte så lätt. Dessutom svårt att få rätt längd för det antal bilder du vill ha på rullen (max 36).

Jag har 10 plastkasetter som kan avvaras. Använder bara metallkasetter. Mejla mig så kan vi komma överens.

ANNONS
Götaplatsens Foto