Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

topcon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyah

Aktiv medlem
min far har nån gammal topcon kamera o lite objektiv till den...

finns det nån chans på här på jorden att man kan fixa så man kan anväda objektiven på en nikon kamera?

skulle vara kul o se hur bra dom objektiven är..

Because the standard lens of トプコン from コシナ revival was stimulated to being produced, however it is not to be, the black lens of 58mm was procured accidentally. Unfortunately トプコンボディー of yearning is not introduced yet in the laboratory. The research worker of イラチ could not wait body devotion, spurred to mount remodelling of withdrawal. However because as for remodelling the inscription lens of cultural inheritance to the non darkness you do not endure, (as for disassembly doing) processing the lens side while swearing that it does not do in heart starts job.

Gick in på babelfish översättning och fick engelska av det japanska vid den första bilden. Lite hjälp kanske det kan ge även om översättningen inte är perfekt.

Om jag inte missminner mig är just Topcon ett av mycket få märken som skulle gå att bygga om till Nikonfattning och fortfarande ge möjlighet till oändlighetsfokus.

jag har en Topcon Unirex med 50/2,0 och 200/4,0

jag har provat 200mm på min gamla D1x med bra resultat, ok bokeh. bra skärpa.

Ingen aning om Topcon passar men det kan nog vara värt att lägga ner lite jobb att på att försöka..

Topcon tillverkar mikroskop och andra optiska instrument i toppklass.

Också kamerorna - inklusive optik - ansågs på 1960/70-talet vara av allra högsta klass men blev aldrig någon kommersiell succé, åtminstone inte i Europa.

Edit: Missade föregående inlägg, passar tydligen! Berätta hur det gick...

OT visserligen, men kanske kan vara intressant att veta.
Topcon var först med att producera en kamera med TTL. "Through The Lens metering" eller strålgångsmätning, som det heter på svenska. Den kom 1962.
Pentax var visserligen först med en prototyp 1961, men Spotmaticen kom inte förrän 1964.

Olle

kollade med min foto butik istan...they dont know anything...verkade inte så kunnig alls =S aja..

så det är ingen som vet nått om d finns nån i sverige som säljer elr kan få in sånt elr som nån snackade om att göra om fattningen på objektiven? måste jag hänga o hoppas man hittar nått på ebay från hongkong...sist man kollade var det bara till canon...

ANNONS
Götaplatsens Foto