Annons

Utflykt till Kummelön

Produkter
(logga in för att koppla)

Ruda

Avslutat medlemskap
Hej!

Tänkte försöka ta mig till Kummelöns naturreservat (strax väst om Kristinehamn) någon extremt tidig morgon (på plats innan soluppgången, gäsp..) inom den närmsta tiden. Är någon intresserad av att haka på?

/Dan
 

Ruda

Avslutat medlemskap
Har nu rannsakat kalendern och konstaterat att expedition Kummelön troligen går av stapeln den 21 (lördag) eller 22 (söndag) april. Inte så snart som jag önskat men å andra sidan borde grönskan ha tagit sig då. Dessutom ger det er andra gott om tid att boka in det..!
 

Lan

Aktiv medlem
Hmm, det vore inte dumt. Om det blir lördag så måste jag vara tillbaka i Karlstad till 13.00 eller i varje fall tidig eftermiddag...

Kan man lifta dit (dåligt med transporter på lördag morgon mellan Karlstad och kristinehamn)?

Det blir väl båt mellan kristinehamn och kummelön?

Vart kan man hitta en tidtabell för en sådan? Om jag ska kunna ta mig tillbaka alltså.

Från Kristinehamn till Karlstad borde det gå med länstransport.

Blir det söndag har jag inga tider att passa, däremot blir transporter än svårare...

Så med förbehåll, är jag på. Försökte ta mig dit i höstas men ingen nappade.
 

Windy

Aktiv medlem
Inte behöver du åka båt till kummelön. Det går en alldeles utmärkt väg dit, men bil är ett måste.
Det är ett natureservat för er som inte vet, det finns ett gömsle där man sitta och spana och med lite tur få syn på en havsörn eller två.
Ta med stora objektivet. :)

Vill man inte plåta örnar finns det massor av häftiga gamla ekar.

Den helgen kan jag tyvärr inte vara med er.
Ni lyckas ju alltid planera in saker på fel datum !!! ;)
 

Ruda

Avslutat medlemskap
Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig vad gäller datum! Det bästa är ju om så många som möjligt ges tillfälle att träffa sina gelikar. Finns några andra förslag på datum strax bortom de föreslagna?
 

Lan

Aktiv medlem
*skratt*

Ja, för min del funkar alla datum bortom eller strax innan, råkade vara så att just 21st fanns det planer...:)
 

Tes

Aktiv medlem
Kanske kanske kanske...har utforskat den delen av Värmland väldigt lite så det vore roligt, men jag är inte mycket till naturfotograf dock. Bara så ni vet! :)
Just 21-22 kanske skulle kunna funka, ev. helgen efter också.
Vet inte riktigt när jag kommer till Värmland härnäst.
 

Windy

Aktiv medlem
Som jag skrivit i en annan tråd, helger överlag är svårt.
Som almanackan ser ut nu är enda lediga helgen 14-15 april, annars är det fullt maj ut.

Men jag vet att ni som åker kan få bra bilder, kummelön är fint.
 

Tes

Aktiv medlem
Ja, det verkar ju finnas en del att utforska iallafall! Hur tidigt är tidigt nu när klockan är omställd?
 

Ruda

Avslutat medlemskap
Tja, tidigt borde väl vara att vara på plats vid femsnåret ungefär.. Nu var det bara det här med vilken dag....
 

Tes

Aktiv medlem
*host* Jaså sååå tidigt! :)
Ja, då var det väl bara att välja söndag så har man inte hunnit gå och lägga sig! ;)
Nä, skämt åsido 21 eller 22:e kan nog kanske gå för min del. Tror jag åker till Torsby den helgen.

Sen skulle annars 6-7 maj funka också, för även den helgen åker jag nog upp.
 

Tes

Aktiv medlem
Fel av mig...6-7 maj inte bra. 28-29 april är i såfall bättre.

Ärligt talat...jag har ingen aning om för tillfället (mkt jobb) om det är stensäkert att jag kommer upp dessa helger men det är långledigt och då brukar jag åka upp och kommer jag så lovar jag pallra mig upp vid 3-halv 4:a-tiden, åka till Kristinehamn och följa med till Kummelön. Nån gång ska vara den första! :)
 

Ruda

Avslutat medlemskap
Söndag 29 april skulle funka för mig. Hur många fler känner sig manade att masa sig upp i ottan (eller ge sjutton i att gå och lägga sig på lördagen..) och fara ut till Kummelön då?
 

Lan

Aktiv medlem
Inte otänkbart men som tidigare sagt, saknar fordon och är lite avhängig transporthjälp om det finns fler karlstadingar som vill iväg.

Trist men sån't är livet utan körkort.
 
ANNONS