Jag är nog benägen att hålla med om att en rensning inte skulle skada. Jag inser ju förstås att antalet medlemmar är ganska viktigt för Fotosidan, då det givetvis påverkar sponsorer och andra eventuella intressenter. Men det känns som sagt tråkigt att hoppa runt hos folk och kommentera deras bilder, speciellt om man frågar dem något omkring bilden, och sedan upptäcker att fotografen inte varit inloggad sedan 2002.
Hur som helst så känns det tämligen meningslöst med massor av medlemmar som inte har några bilder upplagda, som aldrig har kommenterat några bilder, och som inte varit inloggade på över ett år. Skulle man rensa bort dessa medlemmar från fotosidan så misstänker jag att antalet medlemmar skulle sjunka till under 40000. Det är ju förstås en ganska stor andel, men fortfarande är nog så många kvar att det skulle kännas meningsfullt för de som eventuellt har något att vinna på att det finns många medlemmar. Dessutom förs de inte bakom ljuset, utan vet att de flesta medlemmar i alla fall är aktiva.