Annons

Utskrift från PS Elements 8, funktion borttagen.

Produkter
(logga in för att koppla)

frwe

Aktiv medlem
Jag har precis uppgraderat till PSE 8 från PSE 6 och upptäcker till min förvåning att en av de funktioner jag alltid använder är borttagen. Jag använder PS till små (nästan aldrig) justeringar och för att skriva ut, det är allt.

När jag skriver ut gör jag alltid en liten testutskrift på ett A4 (som är det minsta min skrivare klarar) där jag placerar en liten bild t ex ca 8x12 i ena hörnet på pappret. Enkelt fixat genom att bocka ur "Centrera bild". Om jag behöver göra fler test är det bara att placera om bilden och skicka den till skrivaren igen. På ett A4 brukar jag göra 4 testutskrifter.

När jag sedan skriver ut upp till A2 vill jag ofta ha bredare marginal i nederkant, funkar inte heller.

I PSE 8 är bilden alltid centrerad!!! Det går inte att ändra. Adobe föreslår att jag skall göra en kontaktbildkarta.

Jag har skrivit i Adobes förslagslåda att återinföra funktionen så det återstår att se om det händer något. Är det fler därute som kommer att sakna detta så skriv gärna till Adobe för att skapa litet tryck.

/FW

ANNONS
Götaplatsens Foto