Annons

Väska/ Rygga till KM D7D ...

Produkter
(logga in för att koppla)

Trident21

Avslutat medlemskap
Vad ska man välja för rygga om man vill ha batterigreppet monterat samt vill få plats med följande!

Objektiv:
50
75-300
28-80
blixt
lite papper/intruktionsböcker
Gärma ett fäste till stativ på utsidan.
Laddare och usb-kabel.

Har inget emot någon tom obejktiv plats, men annas kommer jag nog byta dom jag har mot bättre så vill inte görna ha en tre fyra fack som jag inte fyller upp.

Kan eventuellt tänka mig att ha greppet löst, men är inte så förtjust i och plock på och av de varje gång jag ska fota.

Vad sägs om Tamrac Velocity 9? Den sväljer iaf mina 28-75, 70-200 samt 50 och kamera med monterat batterigrepp.

Kan varmt rekomendera denna efter att ha haft den ett tag nu, blev nöjd med smidigheten hos ryggsäcken efter en veckas fotograferande på ett VM arrangemang under sommaren.

Själv köpte jag min via e-bay, kollade också via tyskland men det blev dyrare att köpa den därifrån.

//Stefan

Trident21 skrev:
Vad ska man välja för rygga om man vill ha batterigreppet monterat samt vill få plats med följande!

Objektiv:
50
75-300
28-80
blixt
lite papper/intruktionsböcker
Gärma ett fäste till stativ på utsidan.
Laddare och usb-kabel.

Har inget emot någon tom obejktiv plats, men annas kommer jag nog byta dom jag har mot bättre så vill inte görna ha en tre fyra fack som jag inte fyller upp.

Kan eventuellt tänka mig att ha greppet löst, men är inte så förtjust i och plock på och av de varje gång jag ska fota.

Min LowePro nova 3 ser ut så här laddad (första inlägget): http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=43848

Skulle kanske kolla på en Nova 4 eller som rygga en expedition 4 (tamrac)

Tror inte du får något problem men en minitrecker från lowepro. I den kan du både få plats med få objektiv och många (beroende på om du har objektiven på högkant eller liggande)... vertgrepp monterat. Kostar 490kr på scandinavian och cyberphoto.se

jag får plats med:
350d.
35, 50, 135 fasta manuella carl zeiss.
50, 105 fasta autofocus.
Normalzoom och fet telezoom.
2blixtar
10m synckabel
Detta är då i själva storfacket. sedan finns 1vattentätt(?) fack som gjort för tex användarmanualer och 2små för minneskort. På utsidan finns det också ett fack för kläder mm.
+ FÄste för stativ.

Tamrac Expedition 4

De borde vara en Tamrac Expedition 4 påväg till min adress från Tyskland. Visst vad den lite dyrare, men verkar vara en riktig kanonväska?

Fick Väskan igår.

Fick väskan igår, kan inte annat än rekomendera den. De finns säckert billigare väskor, men denna gör verkligen jobbet. Är kanon nöjd med den, ska ut och testa den till helgen och se hur den ungar ute i naturen oxå.

ANNONS
Götaplatsens Foto