Kolla nu på testen av Minolta Dynax 60, i det senaste exet av tidningen FOTO!
Den får ett strålande omdöme i testen!
Jag brukar inte vara så intresserad av tester, utan vill själv göra mig en bedömning, genom att låna en produkt, men här är jag oxå helt överrens med testaren - kameran har en egen hög standard, så enkelt är det!
Då tänkt på prissegmentet kring 3000 riksdaler!
Jag hade kameran (kamerahus och normal 50/1,7) till låns under två veckor!
Faktiskt är det så, den analoga systemkameran håller fortfarande en hög klass, ger perfekta bilder, minst sagt,
Se bara vilka problem de nya digitala systemkamerorna har, är det inte lite brus vid höga ISO, så är det tydligen en aning svårt att ge åtskillnad för de olika färgerna i ett motiv (Nikon D70!)
Det är säkerligen inga problem att tala om, med Canons fullformats (24x36mm) digitala systemkamera, men den lär väl kosta oxå nu närmare 80 000 riksdaler!
Om några år är nog fullformats digitala systemkamerorna nere i en betydligt lägre nivå,
lämpade för avancerade foto amatörer.
Men idag, - Den analoga systemkameran, Minolta Dynax 60, ger användaren perfekta bilder, enligt min åsikt och mina tagningar, flera år framåt, så länge film kommer att tillverkas, många, många år framåt .......!
Antalet analoga kameror är ju gigantiskt nu runt hela världen, skulle de stora filmtillverkarna släppa intresset för det behovet?
Aldrig, de närmaste hundra åren eller längre!
Jag tror att analogt och digitalt fotografi kommer att finnas kvar, tillsammans, två vägar som leder till samma mål, dvs. bilden.