Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var ska jag sälja prylarna

Produkter
(logga in för att koppla)

peot

Aktiv medlem
Jag har en manuell Nikonutrustning som jag nu vill sälja. I Stockholm,där jag bor, finns flera butiker som säger sig köpa begagnad utrustning. Har ni några förslag på till vem jag ska vända mig?
Får jag bättre betalt om jag samtidigt investerar i lite nya grejer till min AF-kamera?

Vad tror ni?

Sälj privat och köp grejor för pengarna.
Fotohandlare brukar betala cirka 30% av marknadsvårdet när dom köper in gamla fotoprylar.
Så du tjänar på att sälja via annons o får mera pengar att köpa nytt för.
lycka till
Göran

Om handlaren gillar dina saker, så brukar den bästa dealen vara att köpa något direkt hos handlaren och lägga prylarna emellan.

peot skrev:
Jag har en manuell Nikonutrustning som jag nu vill sälja. I Stockholm,där jag bor, finns flera butiker som säger sig köpa begagnad utrustning. Har ni några förslag på till vem jag ska vända mig?
Får jag bättre betalt om jag samtidigt investerar i lite nya grejer till min AF-kamera?

Vad tror ni?

Jag har gjort affärer med både LPFOTO och SERGELFOTO och kan rekommendera båda. Visst, du får inte lika bra betalt som om du sålde själv för de servar ju och ger garanti etc. Lite beror det ju på vad du har för grejer. Skulle du själv köpa dem privat, eller skulle du vilja ha garanti?

ANNONS
Götaplatsens Foto