ambient
Avslutat medlemskap
Varför jag frågar detta är att jag sorligt nog inte blivit vän med denna kamera än, det skall tilläggas att jag innan d300:an fotat med d40 och tycker att bilderna från d40:n har mycket mera "tryck" på nogåt sätt. I ärlighetens namn så får jag kämpa mycket hårdare nu att få till bra bilder,,fotar bara natur och i raw. Har läst att d300:an kräver mycket mer av fotografen men jag förstår inte riktigt vad som menas med det?fastän jag är en usel fotograf så borde inte bilderna ändå bli bra i ett förvalsläge?måste man dit o pilla med exponeringskompensation och liknande för att inte få så ljusa bilder.Tycker det borde vara tvärtom med tanke på hur mycket mer d300:an kostar än t.e.x d40? Känns som att bilderna från d300:an är väldigt "okontrasiga","gammiga"och alldeles för ljusa. Kanske jag som hade för stora förväntningar men jag vill väldig gärna tycka om denna kamera och därför höra era positiva ord om kameran så att jag kommer ner på jorden igen.Jag kan åxå märka att om man matar på en serie bilder så blir vissa bilder ljusare eller mörkare.Kan åxå se att i centrumvalt läge så ändras exponeringen beronde vart i bilden man har fokuspunkten,,precis som spottmätning,,varför är det så??? jaja nu får detvara färdigklagat,,ös påmed positiva ord om d300:an mvh: Mika