Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

VARNING: Nya Nikon + Sunpak blixt = AF-belysning funkar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

falk

Medlem
Upptäckte för ett tag sen att min blixt, en Sunpak 4000, inte använde AF belysningen vid mörkerfotografering. Under blixten håller jag i ett Nikon F80-hus. Jag gick till min fotohandlare som snabbt fixade iväg blixten på service. En låååång stund senare (>2 månader) skickade Sunpak-importören en ny blixt till min fotohandlare. När vi där provade den nya blixten fungerade fortfarande inte AF belysningen. Vi provade på ett antal nya nikon-hus - ingenstans funkade AF-belysningen.

Alltså,

VARNING för Sunpak till nyare Nikonhus då AF-belysningen inte funkar.

PS Jag håller fortfarande på att strular för att få en fungerande blixt. DS

Japp, den funkar varken på min F60 eller F80, men jag har ändå inte haft några problem som följd, men visst är det irreterande...

/Andreas

Nu äntligen har det löst sej, Jag fick byta till en Sunpak 5000 och där finns nyare mjukvara som gör att alla finesser funkar..

Så det så..

ANNONS
Götaplatsens Foto