Annons

Vidvinkelconverter till A1???

Produkter
(logga in för att koppla)

m_junken

Aktiv medlem
Har sökt runt på forumet efter info om vidvinkelconverter till min A1 men hittar inget.

Finns det någon stabil där ute som kan hjälpa mig lite, jag e intresserad av alla erfarenheter och tips vad det gäller convertern.

Mvh Micke

Jag har ingen erfarenhet av vidvinkelconvertern, men har däremot en teleconverter (konica minolta ACT 100) till min A1 och den fungerar alldeles utmärkt. Mycket bra skärpa och bra bildkvalitet. Det följde med en uppgradering til cameran som jag installerade. Det gjorde at kameran helt nollställdes igen och att det inte går att använda zoomen när man har convertern på kameran. Man måste då också gå in i menyn för att tala om för kameran att man har konvertern på. Samtidigt ställer man in kameran på makroläge. Jag antar att det är ungefär samma som du måstre göra när du har vidvinkelkonvertern på. Det gick att använda konvertern utan uppgradering och då med zoommöjligheten, men eftersom Minolta rekommenderar att installera uppdateringen gjorde jag det med tanke på eventuell garanti. Konvertern är ganska tung och objektivet känns nästan lite för vek för konvertern. Men jag tror att vidvinkelkonvertern är lite lättare och mindre.
Hoppas det hjälpte lite iaf.
Hälsningar,
Joost

ANNONS
Götaplatsens Foto