Annons

Vilken Canon 1D söker jag egentligen?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad120828

Avslutat medlemskap
Har en 30D men snart lutar det åt en uppgradering och då siktar jag på något av 1D-husen. Främst pga. att jag vill ha en kamera som kan följa med i princip överallt.

Frågan är egentligen: Jag gillar min nuvarande kamera, men vilken av Canons proffsmodeller skulle den motsvara?

Finns det något som talar emot att köpa en begagnad 1D förutsatt att den är i bra skick utan några problem?

Du har att välja på mk1 eller mk2. MK2 är en bättre kamera än mk1 eftersom den är nyare och har en sensor på 8MP, mk1:ans sensor är på 4MP.

Försök hitta en bättre begagnad 1DMKIIn, (den senaste av MKII serien) den har större lcd skärm och andra små uppgraderingar.

/kent

Hej
Undvik 1D, den har CCD, inte CMOS, brusar mer, är så pass gammal att det börjar bli läge misstänka slutarproblem snart.

Jag ar en 1Dmk2 och är nöjd med den, riktigt nöjd.

Om jag då koncentrerar mig på en 1D Mark IIn, om skicket är bra, vad är ett rimligt pris att betala förutsatt att skicket är fint?

Delay skrev:
Om jag då koncentrerar mig på en 1D Mark IIn, om skicket är bra, vad är ett rimligt pris att betala förutsatt att skicket är fint?

En ny mk3 kostar väl runt 35.000 så man får nog räkna med ett pris runt 15-20.000 för en mk2n beroende på skick.

ANNONS
Götaplatsens Foto