Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vilket filter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara Dasun

Medlem
Jag har beställt hem B+W macrolins +10 es, 58mm , för att ha till min kamera (canon eos 1000D), då jag inte har råd med macro objektiv. (kostade 363 kr + 20kr frakt på cyberphoto.se)

När jag hade beställt hem det, så hittade jag en annan hemsida, www.tvspelsweb.se, och såg att dem hade close-up filter (close-up+10 filter 58mm) för endast 99kr, (+30 kr frakt).

jag hittade även 4 filter i närbildlinsset från www.kaffebrus.com, för 249 kr (+1,+2,+4,+10 58mm).

Nu är min fråga: tycker ni att jag ska avbeställa från cyberphoto och välja ett utav de billigare allternativet? isåfall: vilket?

tacksam för svar. :)

Nu är min fråga: tycker ni att jag ska avbeställa från cyberphoto och välja ett utav de billigare allternativet? isåfall: vilket?
Det är nog svårt att ge dig något konkret råd -- en hundralapp hit eller dit kanske inte spelar någon roll för en människa men betyder ganska mycket för en annan.

Men B+W är en tillverkare som brukar betyda hög kvalité. Det är möjligt att de andra, billigare, närbildslinserna också är helt okej -- men själv skulle jag nog satsa på B+W.

ANNONS
Götaplatsens Foto