Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket fotopapper

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Vilket fotopapper rekomenderar ni till en HP color inkjet printer cp1700.

//Carl-Philip Karlsson

Jag har en Canonskrivare och till den är mitt favoritpapper Ilford Galerie Smooth Pearl.

Hej Carl-Philip.

Kör själv en HP Deskjet 5550 och de få gånger jag skriver ut gör jag det på Ilford Galerie Classic Pearl.Det tycker jag är ett mycket bra papper.

dJb skrev:
Jag har en Canonskrivare och till den är mitt favoritpapper Ilford Galerie Smooth Pearl.

Din Canonskrivare använder antagligen dyebläck, liksom HP-skrivaren. Då rekommenderar Ilford sina Classic-papper för att få bättre hållbarhet. Jag fick stor skillnad i hållbarhet när jag använde HP:s papper och när jag använde Smooth Pearl. Efter några veckor började man se att bilderna på Smooth Pearl började blekna. HP-bilderna ser fortfarande, efter nästan ett år, bra ut.

Ilfords Classic använder samma grundläggande teknologi som HP gör i sina papper.

MVH/Stefan

stefohl skrev:
Din Canonskrivare använder antagligen dyebläck, liksom HP-skrivaren. Då rekommenderar Ilford sina Classic-papper för att få bättre hållbarhet. Jag fick stor skillnad i hållbarhet när jag använde HP:s papper och när jag använde Smooth Pearl. Efter några veckor började man se att bilderna på Smooth Pearl började blekna. HP-bilderna ser fortfarande, efter nästan ett år, bra ut.

Ilfords Classic använder samma grundläggande teknologi som HP gör i sina papper.

MVH/Stefan

Okej! Tackar för tipset. Jag ska testa classic pearl. Jag har dock inte märkt av att bilderna bleknar och min skrivare (S900) finns med i dokumentationen till smooth pearl. Men som sagt, jag ska testa och se om jag märker någon skillnad.

mvh
David

ANNONS
Götaplatsens Foto