Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vilket zoomobjektiv?
- Trådstartare Jonas_art
- Start datum
dajli
Aktiv medlem
Det beror på hur nära du vill kunna stå, hur långt bort du vill kunna stå, hur mörkt du vill kunna fota i, hur mycket brus du kan ha i bilderna, hur stabil du är på att fota med lite längre slutartider och hur mycket pengar du kan lägga. När du har vägt dessa kriterier mot varandra och kommit fram till vad som är viktigast, då kan du få ett snabbt enkelt svar. De passar nämligen lika bra på en 5DMII, men olika bra för olika personer.
Jonas_art
Aktiv medlem
tack för svar
jo det sant det du säger. Det jag är ute efter en som funkar i de flesta situatiner jag fotar mest i studio eller i kyrkan samt på koncerer ibland brus är ointe kul alls men det går att göra med cameran. jag har tamron 28-75 2,8 d en funkade bra med 5 d men undrar om den funkar med 5d mark 2 bra eller är det så att den cameran kräver bara L optik ?
jo det sant det du säger. Det jag är ute efter en som funkar i de flesta situatiner jag fotar mest i studio eller i kyrkan samt på koncerer ibland brus är ointe kul alls men det går att göra med cameran. jag har tamron 28-75 2,8 d en funkade bra med 5 d men undrar om den funkar med 5d mark 2 bra eller är det så att den cameran kräver bara L optik ?
Det beror på hur nära du vill kunna stå, hur långt bort du vill kunna stå, hur mörkt du vill kunna fota i, hur mycket brus du kan ha i bilderna, hur stabil du är på att fota med lite längre slutartider och hur mycket pengar du kan lägga. När du har vägt dessa kriterier mot varandra och kommit fram till vad som är viktigast, då kan du få ett snabbt enkelt svar. De passar nämligen lika bra på en 5DMII, men olika bra för olika personer.
dajli
Aktiv medlem
Tycker du ska dumpa 24-105/4 från listan. Sen om 24-70 är värt pengarna kan du bara avgöra själv genom att läsa jämförelser mellan de två på fullformatkameror. Här kan du läsa en test av tamron 28-75/2,8 på just 5DMII.jo det sant det du säger. Det jag är ute efter en som funkar i de flesta situatiner jag fotar mest i studio eller i kyrkan samt på koncerer ibland brus är ointe kul alls men det går att göra med cameran. jag har tamron 28-75 2,8 d en funkade bra med 5 d men undrar om den funkar med 5d mark 2 bra eller är det så att den cameran kräver bara L optik ?
AndyK
Aktiv medlem
Jag har tamron 28-75 2,8 d en funkade bra med 5 d....
Då lär den funka alldeles utmärkt på en 5DII också.
dajli
Aktiv medlem
Ja bilderna blir ju garanterat inte sämre än på en 5D. Men sen är väl frågan om det klarar att lösa upp alla 21MP om man tycker att den måste det.Då lär den funka alldeles utmärkt på en 5DII också.