Annons

Visa bilder för kund på CD utan programkrav?

Produkter
(logga in för att koppla)
fridhamre skrev:
jag har själv inte testat att lägga den execverande filen i en underkatalog men enlig microsoft är syntaxen:
shellexecute=[filepath\]filename[param1, [param2]...]

shellexecute=album/index.htm borde fungera om du skriver backslash "\" istället för slash "/"

såg i ett exempel en syntax som var shellexecute=\katalog\fil så det kanske du kan testa med också

angående förnsterstorleken etcetera håller jag med Magnus W och tycket att du ska överlåta det till användaren

fördelen med shellexecute istället för andra kommandon (ex: open) man kan använda är att den använder användarens egna filassociationer - dvs. har du firefox som standardwebbläsare kommer html-filen öppnas i den och inte i internet explorer och viseversa

skulle du fortfarande vilja begränsa användarens webbläsarfönster till förutbestämda mått eller liknande så finns det massor med kod om du söker på google men risken är även att sidan inte kommer öppnas då många använder popupfuktioner o liknande för att åstadkomma lösningarna

Yes! Så enkelt var det... byta ut / till ett \ gjorde susen!

Toppen toppen! Tack så mycket!
//Peter

Varför inte göra det riktigt seriöst och bränna det på en DVD-skiva. Då kan man navigera runt bland bilderna i vardagsrummet med fjärrkontrollen till teven istället för att trängas runt en dataskärm.

PerFogelberg skrev:
Varför inte göra det riktigt seriöst och bränna det på en DVD-skiva. Då kan man navigera runt bland bilderna i vardagsrummet med fjärrkontrollen till teven istället för att trängas runt en dataskärm.

Jag tycker inte det går tillräckligt fort + att det ser skit ut om man har en 50Hz-TV. Annars slog den tanken mig också. Det är viktigt att jag får med lite textinformation, bildnummer etc.

Ett snyggt och tydligt webgalleri tror jag blir toppen.

Mvh /Peter

peter_wahlström skrev:
Det här är en, för kunden, kontaktkarta/förhandstitt från vilken dom ska välja ut bilder. Ingenting annat. Därför är jag noga med att alla bilder och knappar ska synas. Annars kan nog en ovan kund bli fundersam när det inte ser bra ut. Är du med på hur jag tänker?
Jodå. Vad sägs om lösningen att ha en färgplatta eller ram med tillräcklig storlek som indexsida, med texten: "för att kunna se bilderna så bra som möjligt, förstora fönstret så hela den gröna ytan/linjen/ramen syns, klicka sedan på 'fortsätt'."

Det skulle låta kunden behålla kontrollen över sin dator, och framstå som mer hänsynsfullt.

-- MW

Magnus W skrev:
Jodå. Vad sägs om lösningen att ha en färgplatta eller ram med tillräcklig storlek som indexsida, med texten: "för att kunna se bilderna så bra som möjligt, förstora fönstret så hela den gröna ytan/linjen/ramen syns, klicka sedan på 'fortsätt'."

Det skulle låta kunden behålla kontrollen över sin dator, och framstå som mer hänsynsfullt.

-- MW

Ja, det är förstås en bättre idé. Jag kommer inte göra några förutbestämda mått. Kan man stoppa i en CD så måste man väl kunna förstora ett fönster i windows om man inte ser bilderna...

Det får nog vara som det är till en början. Jag fick iaf väldigt bra ordning på det igår och har nu skickat iväg den första CD:n till kund =o)

Mvh /Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto