Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vista eller inte
- Trådstartare McRill
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
McRill skrev:
Fick idag en CD från Dell med vista uppgradering.
Nu undrar jag om det är lönt att installera eller skall jag köra vidare med XP som fungerar bra.
Vad vinner jag på att köra vista, för/nackdelar ?
Anders
Fungerande system är bra.
Har du programvara som kräver Vista?
Kommer datorn att orka köra Vista?
Är Vista helt felfri?
Sir_Bump
Aktiv medlem
Vidare frågor kan vara:
Är dina program du använder kompatibla med Vista?
VILKEN version av vista handlar det om? (Finns MINST 4 olika versioner av Vista, och olika finesser finns med i paketen....)
Här finns lite jämförelser om vad som finns med i paketen:
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx
Mvh
Hampus
Är dina program du använder kompatibla med Vista?
VILKEN version av vista handlar det om? (Finns MINST 4 olika versioner av Vista, och olika finesser finns med i paketen....)
Här finns lite jämförelser om vad som finns med i paketen:
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx
Mvh
Hampus
PeterWem
Aktiv medlem
Vista har fortfarande barnsjukdomar. Program är inte kompatibla.
Den tar mycket minne.
Tänker själv testa att banta Vista och sedan testa om 64 bitar har större skillnad. Windows XP 64 är nämligen det sämsta operativsystem jag testat som inte är kompatibelt med nåt.
Har bantat ned XP tills den tar 80 mb i minne.
Tänker göra samma sak med Vista.
Se vidare på nlite eller vlite.
http://www.nliteos.com
Kommer du köra med Vista rekommenderar jag dig att välja Basic. Eller som i mitt fall, Bantat.
Den tar mycket minne.
Tänker själv testa att banta Vista och sedan testa om 64 bitar har större skillnad. Windows XP 64 är nämligen det sämsta operativsystem jag testat som inte är kompatibelt med nåt.
Har bantat ned XP tills den tar 80 mb i minne.
Tänker göra samma sak med Vista.
Se vidare på nlite eller vlite.
http://www.nliteos.com
Kommer du köra med Vista rekommenderar jag dig att välja Basic. Eller som i mitt fall, Bantat.
Walkerboh
Aktiv medlem
Dessutom innehåller Vista mera funktioner för att spionera på dig.
och hindrar dig från att installera den på ny maskinvara om du skulle behöva det.
Programmvara kommer att fungera i flera år till under XP. det finns ingen som helst anleding att vara en "early adopter" och aggera testare åt MS.
vill du ha lite trist läsning så kan du ju alltid läsa MS användar vilkor för Vista....
och hindrar dig från att installera den på ny maskinvara om du skulle behöva det.
Programmvara kommer att fungera i flera år till under XP. det finns ingen som helst anleding att vara en "early adopter" och aggera testare åt MS.
vill du ha lite trist läsning så kan du ju alltid läsa MS användar vilkor för Vista....
McRill
Aktiv medlem
Hmmm, många frågor som jag inte har svar på, men som jag skrev så fungerar Xp bra på mina burkar, så av den anledningen ser jag ingen anledning att byta. Inga program jag kör kräver då inte heller visa, då kunde jag väl inte köra nu på Xp, eller.
Min undran är väl mer om vista var värt att installera och skall jag tolka svaren så är det INTE det.
Nåväl, vista tar inte så mycket plats i skrivbordslådan, så den får väl ligga där då.
Thnx Anders
Min undran är väl mer om vista var värt att installera och skall jag tolka svaren så är det INTE det.
Nåväl, vista tar inte så mycket plats i skrivbordslådan, så den får väl ligga där då.
Thnx Anders
stef-n
Aktiv medlem
För att nyansera det hela lite så verkar det ändå vara rätt många av dem som testat Vista som tycker att det fungerar bra och har många nya funktioner som de saknar när de sedan tvingas använda XP på andra datorer. Själv vet jag inte, väntar fortfarande på min Vistauppgradering som jag skall installera på den bärbara och se hur det fungerar. Är det något program som inte fungerar har jag ju alltid den stationära och i värsta fall kan jag ju gå tillbaks till XP ett tag till.
PeterWem
Aktiv medlem
stef-n skrev:
För att nyansera det hela lite så verkar det ändå vara rätt många av dem som testat Vista som tycker att det fungerar bra och har många nya funktioner som de saknar när de sedan tvingas använda XP på andra datorer. Själv vet jag inte, väntar fortfarande på min Vistauppgradering som jag skall installera på den bärbara och se hur det fungerar. Är det något program som inte fungerar har jag ju alltid den stationära och i värsta fall kan jag ju gå tillbaks till XP ett tag till.
Jag saknar absolut inte defender eller systemåsterställaren. Trodde min hårddisk skulle stryka med så som den lät innan jag hittat alla processor som tog upp kraft.
Leifer
Avslutat medlemskap
Som fotograf bör du kanske avvakta lite: http://www.blf.se/600.php
HenrikHansen
Aktiv medlem
Har också provat vista på en enskild ny hårddisk på min bärbara. Det var tungrott och snyggt... Gick tillbaka till en gammal installation på min gamla hårddisk av xp som var slö sedan två års användning. Ser ingen anledning att uppgradera.