Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

WD 1tb

Produkter
(logga in för att koppla)

PerLars

Aktiv medlem
Hej!
Har köpt en WesternDigital disk storlek 1TB 32 MB Cache.
Jag har Windows 7 och det hittar inte hårddisken har kopplat den via SATA och via USB och resultatet är det samma. Har läst på nätet hur jag skall göra men inget funkar.
Någon som har ett bra förslag.

/Per

Wb

Jag hittar den i diskhanteraren och kan göra allt som finns där. Har försökt det mesta men det är kanske något som jag missat. Hjälp mig om du kan.

/Per

Jag hittar den i diskhanteraren och kan göra allt som finns där. Har försökt det mesta men det är kanske något som jag missat. Hjälp mig om du kan.

/Per

Är den partitionerad och har enhetsbokstav?
Annars får du högerklicka på det tomma utrymmet där uppdelningen visas och välja att skapa en ny partition. Den bör få enhetsbokstav automatiskt. Sedan får du göra en formatering för att den ska gå att skriva till.

Edit: Ev heter det volym i Win7 istället för partition (sitter på min bärbara XP-burk just nu).

Är den partitionerad och har enhetsbokstav?
Annars får du högerklicka på det tomma utrymmet där uppdelningen visas och välja att skapa en ny partition. Den bör få enhetsbokstav automatiskt. Sedan får du göra en formatering för att den ska gå att skriva till.

På första frågan är svaret ja. Partition var skapar jag det har inte hittat något har formaterat och den vissar 118 MB är använt och resten 931 MB ledigt.

Tack så länge.
Jag söker vidare men har du tips är dom välkomna.

/Per

Lägg upp en skärmbild av diskhanteraren

Det skulle göra det mycket enklare för andra att komma med idéer.

På första frågan är svaret ja. Partition var skapar jag det har inte hittat något har formaterat och den vissar 118 MB är använt och resten 931 MB ledigt.

Tack så länge.
Jag söker vidare men har du tips är dom välkomna.

/Per

Wb

Tack för att ni har försökt hjälpa till.
Jag lyckades idag få datorn att hitta volymen WB 1TB, detta gemon att först rensa volymen från allt sedan göra en ny formatering. Nu har jag säkert inte rätt benämning av det jag har gjort men nu funkar det .
Tck

/Per

I bilden ovan förefaller hårddisken ha saknat enhetsbokstav. Bokstaven som står är ett namn på volymen, jämför med övriga där enhetsbokstaven står inom parentes.

Nu har du ju fått det att fungera ändå så det spelar ju inte någon roll.

ANNONS
Götaplatsens Foto