Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zebramedia - Canon-priser

Produkter
(logga in för att koppla)

dagr

Aktiv medlem
Zebramedia verkar vara en trevlig återförsäljare med snabba leveranser och bra priser. Så bra priser att jag börjar fundera på var produkterna köps in från - vet någon om Zebramedia köper sina Canon-produkter från Canon Sverige? Om inte - kan det bli problem vid eventuella garantiärenden?

Om man jämför priserna på exempelvis Canon 50/1.4 så ser det för tillfället ut som följer:

3695:- Cyberphoto
3695:- Scandinavian Photo
3619:- Dustin
3600:- Kameradoktorn
3590:- Hegethorns
3194:- Zebramedia
3095:- Technikdirekt

Alla priserna inkl moms och exkl ev frakt.

Skulle tro att du inte behöver oroa dig. Zebra har dessutom nån medlem här som brukar kunna svara på liknande frågor...

Jag har beställt där ifrån flera gånger.
Riktigt snabba i leverans och bra pris.
Hade ett fel på en bärbar lagring en gång men fick snabb service då också.

MVH
Magnus

dagr skrev:
Så bra priser att jag börjar fundera på var produkterna köps in från - vet någon om Zebramedia köper sina Canon-produkter från Canon Sverige? Om inte - kan det bli problem vid eventuella garantiärenden?

Zebramedia verkar köpa in från bla Canon i Tyskland, jag fick i alla falll en tysk manual till min Ixus. Garantiärenden skall inte vara något problem så länge dom inte köpt in utanför Europa.
Inte ens då när det gäller objektiv som Canon har världsgaranti på.

//Niklas

Zebra media är riktigt bra kan jag låva !
Jag har massa saker därifrån och det har gått super bra allt ! :)

Kan starkt rekomendera

Kanonsnabbt

Jag beställde ett batterigrepp från Zebramedia en tisdag. På onsdagen hade jag det på min Eos 20D. Kan bara säga att de är snabba på att leverera.

Mv. Conny

Bilagor

• bg.jpg
    bg.jpg
    8.6 KB · Visningar: 627
Zebra är underbara, har handlat mycket batterier/kortläsare/minnen mm mm där och har bara gott att säga om honom.

Bra priset också och TOOOK snabba leveranser

/Adam
(som ska gå å hämta ett zebrapaket)

Leveranserna är toppen och eftersom att jag jobbar 500 meter från dom så hämtar jag på plats och slipper fraktkostnad.Dom är trevliga att ha och göra med och har en god serviceanda.Rekommenderas då dom också har mycket bra priser och snabba leveranser .

Jag har köpt minneskort (CF) från dem några gånger samt USB-läsare och mp3-spelare.

De har de snabbaste leveranstiderna jag har varit med om. En gång så beställde jag ca 14.00 på eftermiddagen och fick ändå grejorna dagen därpå.

Jag har dessutom reklamerat ett minneskort som krånglade med min D30, och de bytte glatt ut det utan något gnissel.

Rekommenderas starkt.

/Andreas

Köpte min 20D och 100mm f/2.8 macro usm därifrån. Bra priser och suverän personal, mycket bra bemötande. Tysk manual, men det gjorde inte mig något då brorsan har en på svenska. Rekommenderas varmt!

Re: Re: Zebramedia - Canon-priser

Nicke3se skrev:
Zebramedia verkar köpa in från bla Canon i Tyskland, jag fick i alla falll en tysk manual till min Ixus.

Tack för alla svaren! Jag ser nu att de skriver på deras hemsida att Canon-kamerorna levereras med tysk manual. Jag såg inte motsvarande information när jag tittade på objektiven (det kanske alltid medföljer flerspråkig manual till dessa?).

ANNONS
Götaplatsens Foto