Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 17-50/2,8 VC (stabilisering) officiell!

J-ett

Aktiv medlem
låter AF like mkt som på den utan VC?
Köpte ett ex och fick det i handen i går. Testade sporadiskt och visst är ljudet vid fokusering precis som den gamla gluggen. OCH VC/VR på detta Tamron låter ungefär som Canons motsvarighet, dvs en hel del likt en stenkross. Man ska dock tänka på att detta ljud är klart märkbart för fotografen, men någon meter bort är det sällan någon som reagerar...
Alla mina objektiv har mer eller mindre låtit en hel del, och jag har ägt en hel del dyra objektiv. Just detta i-landsproblem är inget jag ens fungderar över... då alla objektiv mer eller mindre lider av visst AF ljud och VR/VC ljud... ;o)

Men visst låter mitt nya Tamron som det gamla och VC låter även det en hel del. Åk och testa hos en fotohandlare så får ni nyfikna bilda er en egen uppfattning. Jag är i alla fall nöjd så här långt.
 
Senast ändrad:
ANNONS