Annons

Nikon D90 - Inbyggd Autofokus?

Produkter
(logga in för att koppla)

mikalelaa

Medlem
Hej!

Jag har just nu en Nikon D40 men funderar på att köpa en Nikon D90 då min kamera börjat strula och jag samtidigt känner att jag vill byta upp mig.

Jag har även för ett tag sedan köpt ett objektiv: Nikkor AF 50mm 1.8 D

Eftersom att jag inte har inbyggd Autofokus i min D40 fungerar det inte att fota med autofokus när jag använder mitt nya objektiv (Nikkor AF 50mm 1.8 D).

Så jag undrar om det kommer gå att fota med autofokus med mitt Nikkor 50mm 1.8 tillsammans med Nikon D90?

(Testade objektivet på en Nikon D5000 och då fungerade det inte, har dock inte kollat upp om D5000 har inbyggd Autofokus)

Av det jag har läst så borde det fungera, men vill ändå vara helt säker!
 

njja

Aktiv medlem
Javisst, det kommer att fungera utmärkt. Jag har både D90 och nikkor 50mm f/1.8, och de båda fungerar problemfritt tillsammans.
 

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har just nu en Nikon D40 men funderar på att köpa en Nikon D90 då min kamera börjat strula och jag samtidigt känner att jag vill byta upp mig.

Jag har även för ett tag sedan köpt ett objektiv: Nikkor AF 50mm 1.8 D

Eftersom att jag inte har inbyggd Autofokus i min D40 fungerar det inte att fota med autofokus när jag använder mitt nya objektiv (Nikkor AF 50mm 1.8 D).

Så jag undrar om det kommer gå att fota med autofokus med mitt Nikkor 50mm 1.8 tillsammans med Nikon D90?

(Testade objektivet på en Nikon D5000 och då fungerade det inte, har dock inte kollat upp om D5000 har inbyggd Autofokus)

Av det jag har läst så borde det fungera, men vill ändå vara helt säker!
Hej ! Det kommer att funka hur fint som helst,som du sa har D90 inbyggd fokusmotor för objektiv utan autofokusmotor ! D5000 saknar fokusmotor i huset ! MVH.

Förresten -Jättefina bilder du tar !
 
ANNONS