Annons

Canon, extern skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Miina6

Medlem
Jag har en Canon eos 500D och använder film funktionen en del. Men jag skulle vela kunna spela in video och att man ser det på en skärm när man står framför kameran.
Finns det nåt sett eller program som man kan använda så att man kan se vad man spelar in via datorn eller är det en extern skärm som häller och har ni några tips på sådana?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Kolla skivan

Jag har en Canon eos 500D och använder film funktionen en del. Men jag skulle vela kunna spela in video och att man ser det på en skärm när man står framför kameran.
Finns det nåt sett eller program som man kan använda så att man kan se vad man spelar in via datorn eller är det en extern skärm som häller och har ni några tips på sådana?
Kolla skivan med program du fick med kamreran.
 

Mitcho

Aktiv medlem
För er som har 450d och saknar filminspelning så finns EOS Camera movie record som gör att du kopplar kameran till datorn och sen kan du spela in i HD upplösning dock begränsat till att den måste vara kopplad till datorn (den använder sig av live view och spelar in det som händer där).

Borde finnas liknande till 550D om inte eos utility redan har detta från början (vilket det antagligen har?) Där kan du ju bland annat ta bilder med kameran kopplad till datorn och se allt på skärmen istället i "verkligheten".
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag har en Canon eos 500D och använder film funktionen en del. Men jag skulle vela kunna spela in video och att man ser det på en skärm när man står framför kameran.
Finns det nåt sett eller program som man kan använda så att man kan se vad man spelar in via datorn eller är det en extern skärm som häller och har ni några tips på sådana?
Har du provat att ansluta med HDMI till en vanlig skärm/tv.
 
ANNONS