Annons

EOS R5 och Canon CPS

Produkter
(logga in för att koppla)

oXo

Aktiv medlem
Hej
Någon mer som provat att registrera sin nya R5 i CPS, när jag klickar på skicka får jag bara felmeddelande att produktnamnet är fel trots att jag valt det i listan och att den får en grön bock som indikerar att det är rätt.
Mvh Mattias
 
Har du fått R5an, måste du inte ha serienummeret?
Jo jag har en R5 och jag har knappat in serienummret, det är inte det som är problemet, i listan får man älja vilken produkt man vill registrera, trots att man valt det i listan och fått en grön bock att det är korrekt men när alla uppgifter är inlagda och registreringen skall slutföras så klagar den på att det är fel produktnamn, andra produkter går dock bra att lägga in.
 
Ska prova så fort jag fått min, men för tillfället verkar det vara oklart när den dyker upp. Var beställde du din?

Det kanske är så att de inte har fått in det i systemet ännu då kameran knappt har nått ut till de första kunderna ännu.
 
Jag tesade att skriva in EOS R5 i CPS och den kom fram och blev grönmarkerad och ska ge 360 poäng. Men eftersom jag inte äger någon sådan kamera kunde jag förstås inte gå vidare. Vad som var värre var att det inte verkade gå att redigera modellinmatningsfältet, så jag satt fast på R5 och kom ite ur utan att ladda om sidan. Analyserar man vad som händer under huven så hade det eventuellt gått att redigera om man bara haft tålamod att vänta, eftersom det verkar vara väldigt mycket trafik mellan sidan och canon för varje knapptryckning.
Över lag tycker jag att det verkar som att CPS-sidan är väldigt tung att köra åtminstone på datorer med begränsad prestanda och begränsad nätverksbandbredd. Jag har tidigare försökt registrera ett objektiv med hjälp av mobiltelefonen och det var inte särskilt roligt. Bara en sån sak som när man ska ange inköpsdatumet. Man får inte skriva in det som en sträng utan man måste välja år, månad och dag separat ur menyer, (fast inte i den ordningen) och dessa menyer är något aviga på en mobiltelefon. Man skulle ju också kunna tänkt sig att dagens datum var förvalt, eftersom det är sannolikt rätt datum att fylla i, eller åtminstone ganska nära, men nejdå, den börjar med 1980 och skrollfunktionen är inte särskilt användarvänlig. Det tar dessutom en del tid att ladda in alla årtal i menyn, och 2020 ligger förstås allra sist.
 
Jag tesade att skriva in EOS R5 i CPS och den kom fram och blev grönmarkerad och ska ge 360 poäng.......
Det var nån koppling med namnet i deras rullningslista som inte var korrekt, man kunde få fram namnet och få den gröna bocken men när registreringen skulle göras så kom felmeddelandet.
 
ANNONS