|
|
#1 |
|
|
Kvinnlig fotograf söks
Jag söker HELST kvinnlig fotograf till min kompis bröllop. Priset är inte prio, men det ska va ordentlig jobb och portfolio ska tala för sig.
Ni kan även gärna även tipsa om andra fotografer med bra portfolio, båda män och kvinnor. Tacksam för hjälpen |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Mig?
|
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Du vet väl att könsdiskriminering är olaglig i Sverige ?
Passa Dej för JÄMO.... |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Beror väl på? Om fotografen ska forografera nakna brudar på bröllopet så kanske de inte vill göra det inför en man? ;)
Vart är bröllopet nånstans? /Stefan R. Nilsson Http://digitaliz.se Http://blogg.digitaliz.se |
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Kan vara så enkelt att bruden känner sig mer trygg med en kvinna, helst om det ska fotograferas vid påklädning och dylikt.
|
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
De flesta nakenfotografer är väl män.
Jag tror att män är bättre lämpade att fotografera nakna kvinnor ! Ofta tycker de det är kul och intressant också.... |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Bara ett roligt exempel om varför!
Dessutom är det uppdragsgivaren som beslutar. Ser inget diskriminering i denna tråd alls. Önskemål får man alltid framföra. /Stefan R. Nilsson Http://digitaliz.se Http://blogg.digitaliz.se |
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
en som är duktig är lindisma bara att googla. Annars så hittar du många på bröllopstorget.se
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
http://hannabjorkstedt.blogg.se/cate...o-brollop.html http://jessicalund.se/brollop/ Tycker jag har väldigt fina portfolios... Mvh Vilgot |
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Många skitinlägg från dig idag, vaknat på fel sida? Eller menar du att jag borde passa mig för JÄMO när jag letar kvinnliga modeller för att plåta kvinnokläder, eller män för att plåta manskläder?
Det finns ingen könsdiskriminingslag i Sverige som säger att man måste välja en tjänsteleverantör oavsett kön. Vill bruden att en tjej ska plåta hennes förberedelser så är det enbart upp till henne. --- Till TS, är det i uppsala-området? http://www.2brides.se/ från stockholm är grymt trevliga och duktiga, har haft med dem att göra förut. |
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
Om det stått "manlig fotograf söks" hade det troligtvis blivit ett jävla liv.
Eller kanske "Söker fotograf till mitt bröllop, utan invandrarbakgrund" Jag tycker man kan ha vilka önskemål som helst. Men samtidigt är det inte konstigt att folk reagerar. Den enda anledningen som jag kan se att man bryr sig om könet på fotografen måste ju ha med fördomar att göra. eller? |
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
Jo. Det är konstigt att folk reagerar. Speciellt när de reagerar med direkt felaktiga påståenden som grund för sin reaktion. "HELST kvinnlig fotograf" är ljusår ifrån något olagligt och JÄMO hade nog garvat läppen av sig för en anmälan. Just efter de slutat garvat åt en anmälan för "jag söker en fotograf som är duktig" för diskriminering av dåliga fotografer...
och nej, det har inte bara med fördomar att göra, om en tjej är mer bekväm med att en annan tjej, snarare än en kille, ska plåta när hon tar på sig klänningen så beror det på att hon är mer bekväm med en annan tjej, inte på att hon är olagligt fördomsfull mot alla män. Det är snarare ett välinformerat och begrundat beslut, hon vet att hon är mer bekväm och kommer därför bli bättre på bild på sin viktiga dag... Konsumentdemokrati på högsta nivå alltså. Senast redigerad av themajk den 2012-02-01 klockan 01:33. |
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
Notiser
Lägg ej in jobbannonser här Forumet är ej till för att erbjuda sina tjänster eller söka fotografer till bröllop. Använd istället Köp / Sälj där det även finns kategorier för Jobb finnes/sökes |
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Jag känner mig allt lite kränkt nu..
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:07.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar