|
|
#16 |
|
|
Läste att du varit i Kruger Erland i en månad senaste 10 åren. Har du varit runt även
i de norra och mellersta delarna ? Pafuri, Punda Maria Mopani etc? Vore i så fall kul att höra hur det är där, har själv varit i den södra delen ett par gånger. |
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Jodå, jag har varit där också, t ex i Shingwedzi så sent som strax före påsk. Det är trevligt som variation, men jag gillar trots allt södra delen bättre. Tycker det är lättare att se djur (dvs katter och hundar) där.
|
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
Jo det är väl så att den södra delen är bäst.
Dock tycker jag att området runt Skukuza känna väl turistigt. Kalagadi gav mig en betydligt större upplevelse än Kruger har gett mig, inte lika mycket bilar och folk och ett helt annat lungn. Bara det att det inte är asfalterade vägar tycker jag var ett stort plus, mindre inverkan på naturen. Minuset med KPT är väl att det inte finns t.ex elefanter och noshörningar. Området runt Lower Sabie i Kruger är riktigt trevligt och chansen att se vilt är ju mycket större där än i KTP, mycket katter! Har även varit i Pilanesberg, helt ok tyckte jag och kan varmt rekomenderas. |
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
Nja, visst ser man en hel del katter runt LS, men mer katter än i KTP har jag nog aldrig sett. Under en vecka i Mata Mata i januari såg jag gepard och lejon varje dag, ofta flera gånger.
Å andra sidan kan man ha otur där också och inte se en enda katt på en vecka... |
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
Jo det är klart det beror ju på när man är där
samt att man ska ha lite tur. När vi var i KTP så tog det nog fem dagar innan vi såg de första lejonen. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| afrika, botzwana, safari |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar