Gammal 2012-04-25, 19:21   #256

athid skrev: Håller med, de är seriösa och snabba med att skicka om de har i lager - men deras svar på mail/telefon är näst intill obefintlig. Första info ifrån köpet för min del var postens sms om att "ett paket på väg".
När jag handlade från Rajala så var den första infon jag fick ett SMS från en annan person i Linköping med samma namn som mig, som undrade om SMS:et från posten var ämnat till mig. Det visade sig att paketet var adresserat till mig, men med den andre personens telefonnr (jag angav givetvis mitt eget telefonnr när jag beställde). Hur de lyckades med det är över mitt förstånd, och eftersom Rajala inte svarade på varken mail eller telefon så fick jag aldrig någon förklaring.

Att Rajala (eller möjligvis posten i detta fall) gör fel ibland går väl att förlåta, men att de inte går att få tag på när man väl får problem är inte acceptabelt. Så länge som de inte tar sin nätbutik seriöst så kommer i alla fall inte jag att handla från dem någon mer gång, det känns alldeles för mycket som en chansning. Vilket är synd, för de har ju faktiskt riktigt bra erbjudanden ibland.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-25, 20:08   #257

Jo, lite trist att en i övrigt förträfflig butik är så kass med sin hemsida, mail och telefon. Tagit upp det med dem några gånger och de håller med. Fortfarande finns ett begagnat objektiv som jag köpte för någon månad sen med på deras nätsida som att den finns kvar, likadant var det för drygt ett år sedan, gör väl folk besvikna kan jag tänka när produkten sen inte finns. Men i övrigt är de topp tycker jag.
Besvara med citat   
Gammal 2012-05-08, 11:14   #258

Nu har de omgjord hemsida med lagerstatus.Men satan vad priset gick upp
Besvara med citat   
Gammal 2012-05-09, 22:52   #259

Jag har aldrig beställt från Rajala över nätet men var inne hos dem i Stockholm en gång och min bedömning blir helt ok, varken fantstiskt eller dåligt. Det kändes som att det saknades lite entusiasm (eller så var jag för trött?). Visst hjälpte de mig att fixa fram vad jag sökte men de hade inte riktig koll på sina egna produkter (axelband).

Avsaknaden av Pentax i sortimentet begränsade utbudet för mig och det lilla begagnade Pentax de har är hutlöst prissatt. Hur han man ta ut över nypris för begagnade objektiv?
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-08, 19:07   #260

Oseriösa
Brukar inhandla mina kameraprodukter hos scandinavian photo.
Både i butik och på deras webshop.
Båda är lika smidiga.
Bra service och kunnig personal.
Men gick in i rajalas butik här i stockholm då jag behövade en adapter ring till sigmas ringblixt so skulle sitta på ett 35mm nikon objektiv.
De lyckade sälja på mig en felaktig produkt.
Den passade objektivet men inte ringblixten.
Tänkte då att det blivit något fel i kommunikationen och gick tillbaka för att byta till den rätta och får då till svar att den är standard.
Tar fram sigmas adapter ringar till ringblixten och visar dem.
Hon ser på mig och säger igen: Det är standard.
Stormar ut skrikandes och frustrerad över de glada idioterna på rajala som dessutom låtit mig vänta i 20min även om jag var den enda i butiken!!!!!!!!!
Varning är utfärdad!
Dålig service.
Var en j¥#£%a tur att det bara handlade om en adapter ring!
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-08, 19:27   #261

fodor13 skrev: Stormar ut skrikandes och frustrerad
Har du skrikit och "stormat" för en grej som kostar 150-200 kr? Låter onödigt att tappa fattningen för en sådan grej. Trist att du blev dåligt bemött dock.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-08, 21:30   #262

fredrikb81 skrev: Har du skrikit och "stormat" för en grej som kostar 150-200 kr? Låter onödigt att tappa fattningen för en sådan grej. Trist att du blev dåligt bemött dock.

Kanske inte skrek men stormade ut efter ha sagt vad jag tyckte.
Jo, men det var inte pengarna som gjorde mig arg utan nonchalansen.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-09, 00:47   #263
afe
Forumvärd

fodor13 skrev: Kanske inte skrek men stormade ut efter ha sagt vad jag tyckte.
Jo, men det var inte pengarna som gjorde mig arg utan nonchalansen.
Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag :)
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-09, 08:17   #264

Garv!
afe skrev: Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag :)
När man går in i en butik med ett specialsortiment och är inställd på att bidra till deras försörjning finns, tycker jag, rimliga krav att ställa. Utan att ha mer kunskap om Björns dispyt än vad som skrivits ska personal ha tillräckliga kunskaper för att sälja en adapterring.
Om det dessutom var så att Björn får vänta i en tom butik i 20 minuter innan någon lösgör sig från skärmstirrande eller kafferum är det uppenbart att företaget är ointresserad av Björns lilla bidrag till deras dagskassa och bör endast se Björns rygg då han för sista gången lämnar butiken.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-09, 15:30   #265

afe skrev: Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag :)
Det beror nog på.
Jag har faktiskt blivit så förbannad på en "säljare" i en ganska välkänd datorbutik, som hade obefintlig insikt om konsumentköplagen, att jag med ett svart moln ovanför huvudet med viss hastighet och ackompanjerat av väl valda ord avlägsnade mig. Troligen säkrast både för min egen och dennes hälsa. ;) Hela bemötandet var minst sagt under all kritik. Till saken hör att jag egentligen hade tänkt köpa datordelar för flera tusen i samband med reklamationen, vilket var mer än den reklamerade produkten kostade ny. Det köpet gick någon annanstans... Jag har inte satt min fot där sedan dess och tänker inte göra det heller.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-09, 15:45   #266

Jag gillar Rajalas Stockholmsbutik, men i ärlighetens namn har jag också träffat på tjejer, utan att lägga något värde i det, i just den butiken som har väldigt dåliga kunskaper om det de säljer men som då brukar fråga någon av de mer erfarna. Har hänt i matbutiken också, och på Åhlens, det är mänskligt.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-10, 12:53   #267

Lustigt. Både på Rajala och Scandinavian har jag flera gånger råkat på manlig personal som låtsas veta vad de pratar om, utan att göra det. Dock aldrig kvinnlig; de erkänner utan problem att de inte vet och ser till att ta reda på saken.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-10, 13:20   #268

ErlandH skrev: Lustigt. Både på Rajala och Scandinavian har jag flera gånger råkat på manlig personal som låtsas veta vad de pratar om, utan att göra det. Dock aldrig kvinnlig; de erkänner utan problem att de inte vet och ser till att ta reda på saken.
Det motsäger väl inte vad Håkan skrev, egentligen?
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-10, 13:42   #269

bromesko skrev: När man går in i en butik med ett specialsortiment och är inställd på att bidra till deras försörjning finns, tycker jag, rimliga krav att ställa. Utan att ha mer kunskap om Björns dispyt än vad som skrivits ska personal ha tillräckliga kunskaper för att sälja en adapterring.
Om det dessutom var så att Björn får vänta i en tom butik i 20 minuter innan någon lösgör sig från skärmstirrande eller kafferum är det uppenbart att företaget är ointresserad av Björns lilla bidrag till deras dagskassa och bör endast se Björns rygg då han för sista gången lämnar butiken.
Inför "Gilla"-knapp på Fotosidan NU! Mkt bra inlägg.
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-10, 14:52   #270

ztenlund skrev: Det beror nog på.
Jag har faktiskt blivit så förbannad på en "säljare" i en ganska välkänd datorbutik, som hade obefintlig insikt om konsumentköplagen, att jag med ett svart moln ovanför huvudet med viss hastighet och ackompanjerat av väl valda ord avlägsnade mig. Troligen säkrast både för min egen och dennes hälsa. ;) Hela bemötandet var minst sagt under all kritik. Till saken hör att jag egentligen hade tänkt köpa datordelar för flera tusen i samband med reklamationen, vilket var mer än den reklamerade produkten kostade ny. Det köpet gick någon annanstans... Jag har inte satt min fot där sedan dess och tänker inte göra det heller.
"Dispyten" löste sig.
Och de var väldigt snabba via mail.
Även jag bad om utsäkt för att hag hade en dålig dag.
Gick in och bytte till rätt afapter 2 dagar senare.
Service i butiken är dock väldigt ojämn...tyvärr.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:38.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt

Alltid bra priser på Elinchrom