Annons

Fotobok i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Petandsto

Aktiv medlem
Såg att Moderskeppet har en kurs om att göra en fotobok i Lightroom. Jag får bara upp att det inte går att beställa med det aktuella språket (eller något liknande). Går det att beställa via Blurb i Lightroom trots allt? Isåfall hur gör man?
Någon som gjort en fotobok i Lightroom? Hur blev den? Vad kostade den och hur lång lev tid var det?
 

Petandsto

Aktiv medlem
Om det vore så enkelt. Blev osäker när du skrev att det bara var at ändra språk men när jag kollade stod den redan på engelska - i den inställning som jag kunde hitta när man är i bok modulen.
 

Stuffert

Aktiv medlem
Hej.
Vet inte riktigt var man ens ställer i språk i bokmodulen men de två gånger jag gjort och beställt en bok har det fungerat prima. Texten har innehållit åäö och de blir som de ska vara i alla fall. Priset ser du i bokmodulen när du gör boken, "beräknat pris" stämmer väldigt bra med vad det sen kostar. Lägg till frakt sen också.

De två gånger jag beställt har jag dock fått fraktavgiften avdragen pga "sen leverans" eller "sen produktion" eller något sådant. Det roliga var att jag fick mailen och avdraget samma natt som jag skickade in de två böckerna. Vet inte riktigt hur det ska kunna gå snabbare =D

Men någon vecka eller så har jag för mig att det tog, inte så mycket mer i alla fall. Blir lite osäker nu men du kan välja hur "snabbt" du vill ha boken, fraktpris därefter såklart.

/Staffan
 

holmbo

Aktiv medlem
Det är väl Blurbs hemsida som inte stöder svenska, så beställningen får göras på engelska (eller annat valbart språk). Bokmodulen stödjer i alla fall svenska. Jag har för mig att man bara klickar i att man inte vill se meddelandet så är problemet borta.

//Lars
 
ANNONS