Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Medföljer inte USB-kabel till Canon EOS 6D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Robelo2

Medlem
Hittade ingen USB-kabel i originalkartongen. Stämmer det att det inte medföljer en sådan för att den har inbyggd WIFI?
 

Astacus

Aktiv medlem
Hittade ingen USB-kabel i originalkartongen. Stämmer det att det inte medföljer en sådan för att den har inbyggd WIFI?
Tittar man på "Tekniska data" på CyberPhoto så står det att en sådan ska följa med. Kolla även i början på manualen, där brukar det stå vad som följer med vid leveransen.
 

Robelo2

Medlem
Tittar man på "Tekniska data" på CyberPhoto så står det att en sådan ska följa med. Kolla även i början på manualen, där brukar det stå vad som följer med vid leveransen.
Fick inte med någon manual heller. xD

Edit: om inte manualen är i CD-form. I så fall har jag den nog.
 

Robelo2

Medlem
Misstänker att kameran varit använd tidigare. Ser repor, damm och fettfläckar på den, trots jag använde den för första gången igår. Blir att lämna tillbaka mest troligt.
 

Daniel Papic

Aktiv medlem
mydigitaland.com. Att man inte lär sig att inte köpa så dyra saker från nätet.
Nja....personligen ratar inte jag köp på nätet rakt av. Däremot är jag noga med VILKEN näthandel/företag jag handlar från. En etablerad firma som kan förlora på att kunden är missnöjd är mer safe upplever jag. Den som agerar på långväga bortaplan kanske bryr sig mindre eller inget om det sitter nån på Öland & känner sig lurad. Även om jag också kan "sprida skit" snabbt via webben. Men det var lite OT.

Kameran bör du genast be att få returnera.
 

nillenn

Medlem
Nja....personligen ratar inte jag köp på nätet rakt av. Däremot är jag noga med VILKEN näthandel/företag jag handlar från. En etablerad firma som kan förlora på att kunden är missnöjd är mer safe upplever jag. Den som agerar på långväga bortaplan kanske bryr sig mindre eller inget om det sitter nån på Öland & känner sig lurad. Även om jag också kan "sprida skit" snabbt via webben. Men det var lite OT.

Kameran bör du genast be att få returnera.
Håller helt med ovan.
Tänk också på att om det är en kamera som är avsedd för en annan marknad än Europa så gäller inte garantin i Europa. Lite besvärligt att behöva åka till asien, eller annan världsdel, för att lämna in kameran på service...
 

MisterMustard

Aktiv medlem
mydigitaland.com. Att man inte lär sig att inte köpa så dyra saker från nätet.
Jag tycker att du drar helt fel slutsats. Problemet är inte att handla från nätet, problemet är att handla från oseriösa aktörer.

Jag har aldrig hör talas om siten tydligen vilket är ett varningstecken, långt ifrån det enda dock. Snabb överblick ger mig flera anledningar att tveka:

- En kameraförsäljare som endast tillåter sortering av produkter efter tillverkare
- Varenda pryl jag ser listas som rea
- Kass till delvis frånvarande översättning från engelska
- Kontaktsidor fungerar inte
- Supportsidor fungerar inte

Jag kanske har fel, det är kanske en seriös sida men jag skulle hålla mig borta. Ett grundkrav för mig är att det tydligt redovisas kontaktuppgifter, fysisk adress och telefonnummer.

Edit: Observera att jag inte säger att de försöker lura dig. Det kan finnas många skäl till att de inte när upp till kraven jag nämner och illvilja behöver inte vara ett. Jag skulle inte förutsätta att det är det heller. Däremot bör du naturligtvis kräva en ny kamera om det är vad du betalt för.
 
ANNONS