Annons

Rädda en bild och liva upp den, men hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Light Head

Aktiv medlem
Jag var ute en kort sväng i går och tog med mig kameran ner till stranden för att plåta havet i all blåst. Det var en del windsurfare och kitesurfare där. Bilderna jag tog saknar färg och det var lite svårt med ljuset.

Luften var fylld med vattendimma och det kom till och från inte bara vattenstänk från havet utan korta skurar. Tror att min glugg hade någon sorts magnetisk effekt och drog till sig allt vatten...

Hur gör man för att rädda sådana bilder?

(skall försöka ladda upp lite exempel)
 

Kvitung

Aktiv medlem
Jag var ute en kort sväng i går och tog med mig kameran ner till stranden för att plåta havet i all blåst. Det var en del windsurfare och kitesurfare där. Bilderna jag tog saknar färg och det var lite svårt med ljuset.

Luften var fylld med vattendimma och det kom till och från inte bara vattenstänk från havet utan korta skurar. Tror att min glugg hade någon sorts magnetisk effekt och drog till sig allt vatten...

Hur gör man för att rädda sådana bilder?

(skall försöka ladda upp lite exempel)
testa med att öka kontrast och svärta
 

Renet

Aktiv medlem
Photoshop har en funktion som heter Hue/saturation. Man kan skruva upp färgerna där för varje kanal separat. Fanns det något kvar av färgen i kanalen så det kan hjälpa. Efter och inte innan man kan öka en aning kontrasten.
 
ANNONS