Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra bok om grundläggande fototeknik

Produkter
(logga in för att koppla)

Lisa A

Medlem
Hej, jag ska köpa en bok i julklapp till någon som är helt kameraokunnig men som äger en systemkamera. Det jag är ute efter är ungefär det som står i fotosidans fotoskola fast i nån sorts bok, vilken skulle ni rekommendera mig att köpa?
 

phnomy

Aktiv medlem
Nu är det en stund sedan jag läste hans första bok, men jag tror han börjar ganska simpelt. Han förklarar iaf precis hur du ska göra, inget trams om att bländaren fungerar si och så därför att. Utan han säger kort och gott hur du ska göra :)

Kanske är overkill att köpa alla tre böckerna, de finns att köpa en och en om du föredrar det.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Han förklarar iaf precis hur du ska göra, inget trams om att bländaren fungerar si och så därför att. Utan han säger kort och gott hur du ska göra :)
Och faran med det är att när det inte blir som man tänkt sig vet man inte vad man ska göra åt det...

Tramset om hur saker och ting funkar kan göra det lättare att åstadkomma det man vill när det inte blir som man vill :)
 

Magnus Göransson

Aktiv medlem
Själv började jag med boken "Släpp loss fotografen inom dig" av Petter Stahre hos Expert. En väldigt grundläggande bok på 95 sidor. Så ingen fara att man tröttnar halvvägs o inte läser hela :)
 

LiziVF

Medlem
Hej, jag ska köpa en bok i julklapp till någon som är helt kameraokunnig men som äger en systemkamera. Det jag är ute efter är ungefär det som står i fotosidans fotoskola fast i nån sorts bok, vilken skulle ni rekommendera mig att köpa?
Hej! Boken "Kreativ fotografering med rätt exponering" skriven av Bryan Peterson är lärorik och lättläst tycker jag. /Hälsningar Liz
 

erro.se

Aktiv medlem
Scott Kelbys böcker bygger rätt mycket på färdiga "recept". Gör så här så blir det så här. Men han förklarar sällan varför det blir som det blir. Man lär sig kanske egentligen inte kunskap, utan bara någon annans idéer.
 

Lisa A

Medlem
Tack för tipsen, till slut blev det "Kreativ fotografering med rätt exponering" av Bryan Peterson. Och jag räknar med att kunna låna boken och förhoppningsvis lär mig ett och annat också :)
 
ANNONS