|
|
#1 |
|
|
MacKeeper
Vad är MacKeeper för slags program? Man kan ladda ner det utan kostnad och då börjar programmet leta igenom hårddisken efter felaktigheter. Bra eller dåligt?
|
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Hej,
Inget att ha! Ger mer problem än vad det löser. Gör en sökning på MacKeeper på MacWorlds forum. Du får svårt att avinstallera det, om du råkar ut för problem. OM du redan har installerat det, så kan du använda "Find Any File" för att rensa ut MacKeeper från din dator. Mvh/Bengt |
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Kort och gott, det är ett virus :)
|
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Det hittar massor av "fel" och när du vill ta bort felen kostar det plötsligt pengar. Ladda inte ner det. En omstart, PRAM och behörighetskontroll löser många småproblem och är Apples egna verktyg.
|
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Tack för svar och tips, det är klart, allt som är gratis (till en början) blir efterhand rätt kostsamt… Det verkar ju så bra, fixar allt men ska nog inte använda det.
|
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Förutom att det är ett skitprogram så är det ju inte ens gratis. Det kostar väl runt femtio dollar eller så...
|
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Håller jag inte alls med om även om det stämmer i detta fallet. Det stämmer i många andra fall också, men det finns många bra programvaror som är gratis.
Ändrar du allt till mycket skulle jag vara glad och nöjd. :) /Karl |
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
OK Karl, ändrar till - mycket! Tyvärr får man nog allmänt vara lite försiktig med att ladda ner program, det finns alltid en risk för något elände som kan följa med och skapa trassel senare. Nu vet jag iaf vad de flesta tycker om MacKeeper!
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Gratisprogramvara som inte är open source är ofta suspekt. Är programmet open source och har en aktiv Community så skall det mycket till för att någon skall lyckas få med någon skit i programmet.
/Karl |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:18.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar
Senaste nyheterna
- Sydsvenskan lägger ner sin bildredaktion
- Amerikansk fotopionjär på Kulturhuset
- Tala om bilder! - del 5 - Julia Peirone
- Nu kan du få med dina bästa bilder i Fotosidan Magasin
- Fotoskola: 15 tips för att maxa skärpan i dina bilder
- Tongivande gatufotografi visas i Stockholm
- Snygga hålkameror i trä
- Rösta fram Fotosidans Mästarbild 2013
- Markus finner lugnet i Hjo
- Makroskola och normalzoomar i Fotosidan Magasin 3/2013
Senaste blogginläggen
- Canada Goose - production IRL
- Hallå! Jag ska bli far!
- Straight 2043 / I dag e det marknad i Gnesta, å det e inte alltid nödvändigt att fotografera!
- Fjäll, svartvitt, svärta, uppför, forsar, vandring, torkfläckar, nyscannat, ja del 4 helt enkelt.
- #757. Kan någon konstruera en sådan här kamera?? –så köper jag den?? Skulle du vilja ha den??