Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Telekonverter med Coolpix !

Produkter
(logga in för att koppla)

Lichten

Aktiv medlem
Vad rekommenderar ni för att förbättra en CP 4300..

Vilka telekovertrar passar sig bra ?

Har UR-04 adapter ring = 28mm filtergänga.. !

Kom gärna med förslag..

Tack !!!

Men jag skulle nog behöva något mindre exclusivt och lite billigare.. !

Hur fungerar det med 2x eller 3x ?

Märken är det olika kvalitet ?
Något man skall kolla på speciellt och som inte passar med min kamera ??

Jeg kender inte til Nikon's accessories program, men kenko laver billige 2x. De kan ses på www.photoshop.dk, kender inte en svensk forhandler af kenko, men de må eksistere.

Hvad der skal til på dit Nikon, det kan din forhandler oplyse om.. Beklager at jeg inte ved mere om Nikon..

Jens

Hej och åter tack !!

Men hur är det ligger det skillnad mellan telekonvetrar digitala och analoga eller går alla konvetrar med rätt filtergänga att använda ?

T.ex Nikon TC-E3 Telekonverter 3,0x ED-glas fungerar den på min ?

Du kan i princippet bruke alle telekonvertere med passende filter tilpasning..

Nogle konvertere fungerer i praksis ikte so bra med nogle kameraer, eksempel, eagleeye og olympus 2500 er rigtig skidt.

Kenko laver forresten en 6x teleconverter til nikon, der burde fungera bra på din coolpix.

Kolla in här lite längre ned på sidan finns test av några konvertrar. Allt i 28 mm gänga, antar jag eftersom de passar CP4500 med 28 mm gänga.

Staffan

ANNONS
Götaplatsens Foto