Annons

A7/A7R E-mount i metall

Produkter
(logga in för att koppla)

FiCa1

Aktiv medlem
Jag har ingen Leica men är intresserad av det mesta i fotoväg och tänkte
bara i ett ögonblick av förvirring att dela med mig av artikeln.
Ha en underbar afton
Oj. Min kommentar var inte ironiskt menad på det sättet. Jag tänkte så här: Om man nu köper en kamera där man behöver byta ut en basal grunka för att den ska funka optimalt. Varför då köpa den över huvud taget. Det finns säkerligen andra Sonykameror som är alldeles utmärkta utan slika byten. Så inget ont menat om din länk.

/ mvh FiCa1

PS. Leica, Nikon, Canon, Sony, iPhone etc. - det som betyder något är vilka bilder som tas, inte vilka verktyg vi väljer att använda.
 

patrik.f

Aktiv medlem
Oj. Min kommentar var inte ironiskt menad på det sättet. Jag tänkte så här: Om man nu köper en kamera där man behöver byta ut en basal grunka för att den ska funka optimalt. Varför då köpa den över huvud taget. Det finns säkerligen andra Sonykameror som är alldeles utmärkta utan slika byten.
Att kameran inte fungerar optimalt med standardbajonetten är kanske en förhastad slutsats? Det kanske kan visa sig vara en dum tweak att ändra dess egenskaper.
 

Segedahl

Aktiv medlem
Oj. Min kommentar var inte ironiskt menad på det sättet. Jag tänkte så här: Om man nu köper en kamera där man behöver byta ut en basal grunka för att den ska funka optimalt. Varför då köpa den över huvud taget. Det finns säkerligen andra Sonykameror som är alldeles utmärkta utan slika byten. Så inget ont menat om din länk.

/ mvh FiCa1

PS. Leica, Nikon, Canon, Sony, iPhone etc. - det som betyder något är vilka bilder som tas, inte vilka verktyg vi väljer att använda.
Inga problem min vän.
Jag läste på lite mer och anledningen var tydligen på orginalfattningen att denna plastpryl
ska vara svaga punkten så att inte fel grej ska pajja om olyckan är framme.
 
ANNONS