Annons

Superia 400 vs 400 uc/vc/nc ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Vilken av dessa filmer är mest finkornig tycker ni?

Superia 400
Kodak 400vc
Kodak 400nc
Kodak 400uc

Rangordna dem gärna.
Situationen är plåtning av modeller i blixtmiljö.Filmvalet avser småbild.

Tjola-hopp!!

/ NIKLAS
www.niklaswibom.com

400UC och Superia ar ju inte i närheten. Den sämsta 400 filmen jag provat är Superia 400. Fuji Press 400 däremot är säkert mycket finkornig. Har inte provat den.

Jaså e den dålig? har jag inte märkt iaf.Är det inte fuji 400/800 dom bästa allround filmerna på marknaden! tycker jag iaf
Fujipress är väl egentligen samma sak som superia bara att den säljs i 20-paks lådor eller?

Vid scanning blir det ruskigt mycket korn även i portra 160, superia 400 har då finare korn, iaf som jag upplevde det. Men med en väldigt riklig exponering är portran bättre.

VC
NC
Superia

UC har jag inte prövat.

VC kräver lite mer av en när man ska skanna den. Iaf på min scanner.

För övrigt har jag hört att Superia är utgången Fuji Press. Personligen tycker jag iaf att superian mättar magenta rätt så kraftigt, alldeles för mycket för min smak iaf.

Mvh
Maverick

prozac skrev:
Jaså e den dålig? har jag inte märkt iaf.Är det inte fuji 400/800 dom bästa allround filmerna på marknaden! tycker jag iaf
Fujipress är väl egentligen samma sak som superia bara att den säljs i 20-paks lådor eller?

Det tycker jag, men 800'an är ju iofs en bra 800 film. Fuji Press är en annan film helt klart.

ANNONS
Götaplatsens Foto