Annons

Fem största tillverkarna

Produkter
(logga in för att koppla)
det borde dom ju vara. Nikon D70 har ju sålts mer än 300D te.x
10D/D60 D30 har väl sålt ungefär lika bra som D1, D1H D1x , D100

Canon har ju en marknad med Scanner och skrivare också....

Listan gäller enbart digitalkameror.

Systemkameraförsäljningen är mycket liten jämfört med "kompaktkamerorna" och påverkar inte försäljningsstatistiken i någon högre grad.

För övrigt så säljer även Konica-Minolta och Nikon skanners.

Jag får säga att jag tycker att det är mycket förvånande att både Kodak och Fuji ligger över Nikon och Konica Minolta faktiskt. Men den svenska marknaden är kanske inte representativ för övriga världen iofs.

Låter lite konstigt. Kodak har väl nästan inga digitala kompakter, bara easyshare modellerna och de är väl inte bland de bästa. Att Sony och Olympos ligger så högt är nog inget förvånande, de billigare skitkamerorna säljer väl mångdubbelt mer än "riktiga" kameror. Hade jag tippat hade nog listan sett ut så här:

1. Canon
2. Nikon
3. Olympus
4. Konica-Minolta
5. Sony

/A\

Som vars första digitalkamera var en Kodak...

andreasc89 skrev:
Låter lite konstigt. Kodak har väl nästan inga digitala kompakter, bara easyshare modellerna och de är väl inte bland de bästa.
EasySharemodellerna är ju "kompaktkameror" och kodak har rätt många modeller i serien.

"EasyShare" är ju bara ett namn, precis som de andra tillverkarna har "Coolpix" "Powershot" "Dimage" "Camedia" o.s.v.

I vilket fall som helst så säljer kodak digitalkameror som 17, särskilt i USA.

Senast ändrad:
Har sett sånna listningar förut och blivit lika förvånad över hur långt ner på listan dom tillverkare man täker på först kommer. Tror tom att hp säljer mer kameror än Nikon. Undrar hur Nokia och SonyEricsson ligger till ...

ANNONS
Götaplatsens Foto