Annons

Zebra media, garanti för sigma

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel R

Aktiv medlem
Har hör mycket bra om Zebra media här, men tänkte ändå se om någon har erfarenheter när det gäller köp av objektiv.

Tänkte köpa mig ett sigma 18-50/2.8. Några säger att det kan vara lämpligt att köpa över disk så man kan kontrollera fokus. Men även postorderföretag måste ju kunna ta tillbaka defekta objektiv?

Någon som har några ideer eller erfarenheter?

Vem är generalagent/serviceansvarig för sigma i sverige?

Generalagent

Firman som är ansvarig för Sigma heter Zieger Teknik. Vill du komma i kontakt med dem så är det nog säkrast att ringa, de har inte behagat svara på de mail jag skickat dem (8 veckor sedan).

http://www.zieger.se/

Daniel R skrev:
Har hör mycket bra om Zebra media här, men tänkte ändå se om någon har erfarenheter när det gäller köp av objektiv.

Tänkte köpa mig ett sigma 18-50/2.8. Några säger att det kan vara lämpligt att köpa över disk så man kan kontrollera fokus. Men även postorderföretag måste ju kunna ta tillbaka defekta objektiv?

Någon som har några ideer eller erfarenheter?

Vem är generalagent/serviceansvarig för sigma i sverige?

Fördelen med att gå in i avtal på postorder är att man alltid kan häva köpet inom 14 dagar, ångerrätt enligt distansköplagen. Distansköpslagen är fantastisk. Bara att köpa hem flera exemplart av samma objektiv och returnera de sämsta. Är alla defekta returneras alla och köpeskillingen ska betalas tillbaka. Vid köp i butik finns inte dessa skyldigheter från säljarens sida. Är det fel på objektivet kommer denna att lösa felet efter eget huvud, som att reperarera det.

Jag köper numera allt via postorder, just för att slippa problem med att leverantören vill reparera defekta exemplar och väntetider, istället häver jag köpet enligt distansköplagen.

Generalagenten för Sigma är Tura sedan i april.

ANNONS
Götaplatsens Foto