Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fråga om kulled Manfrotto 488RC4
- Trådstartare Dimage7d
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
För mig med en stora kameror så är plattan lagom stor. Den passar perfekt till både Canon Eos 1D mark II och 20D med betterigrepp.
Stora fördelen med plattan är att kameran sitter superfast. Det har jag inte upplevt med andra Manfrottohuvuden. En annan fördel är alla vattenpassen.
Stora fördelen med plattan är att kameran sitter superfast. Det har jag inte upplevt med andra Manfrottohuvuden. En annan fördel är alla vattenpassen.
Dimage7d
Aktiv medlem
jimh skrev:
Så här ser den ut på en F801.
Åh, TACK!
Jag har en F-801 så nu kan jag jämföra!
Dimage7d
Aktiv medlem
jimh skrev:
Så här ser den ut på en F801.
Ploppen längst till höger på bilden vad har den för uppgift?
Är det kameraremmen du tänker på månntro?Dimage7d skrev:
Ploppen längst till höger på bilden vad har den för uppgift?
Dimage7d
Aktiv medlem
jimh skrev:
Är det kameraremmen du tänker på månntro?
Det kan det kanske vara.
Tycker du att plattan är i vägen när kameran används fritt från stativet?
Om man vill vrida på en ring på objektivet som sitter nära kamerahuset är väl plattan ivägen?
Det som stör mig mest är egentligen att den är stor i onödan. Inget av det som sitter utanför det röda strecket i bilden har någon funktion.
Skulle jag ha en kulled skulle jag kapa bort det överflödiga från plattorna och montera dem roterade 90 grader på kamerorna. Men med mitt huvud måste plattorna sitta rätt monterade.
Skulle jag ha en kulled skulle jag kapa bort det överflödiga från plattorna och montera dem roterade 90 grader på kamerorna. Men med mitt huvud måste plattorna sitta rätt monterade.
Bilagor
Dimage7d
Aktiv medlem
jimh skrev:
Det som stör mig mest är egentligen att den är stor i onödan. Inget av det som sitter utanför det röda strecket i bilden har någon funktion.
Men det utanför det röda fäster ju mot kamerans undersida genom mer friktion än om plattan skulle vara mindre. Så nog har den väl funktion eller?
Dimage7d
Aktiv medlem
jimh skrev:
På min D100 och min F801 skulle jag få lika stor friktionsyta med en nedkapad platta som är roterad 90 grader. Som det är nu så är nästan halva ytan utanför kamerans bottenplatta.
Okej, det kanske får bli en RC2...