Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Rekommendation vid köp!

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Är sugen på att köpa mig en fotoskrivare, och det finns ju en mindre uppsjö av skrivare vad jag kan se!

Epson och Canon är väl de som leder marknaden när det gäller skrivare eller?

Vad ska jag titta på när jag spekulerar? Jag hade tänkt mig max en 4000 på en sjysst skrivare! Kravet egentligen är att det inte ska avvika mycket från att beställa dem från tex Crimson ... kanske en omöjlighet!?

Skulle ni kunna ge ett par rekommendationer?

Med din budget skulle jag rekommendera en Canon Pixma iX5000.
Kostar 3799:- hos CyberPhoto.

Lite info. från Canon:
Skriv ut dokument och grafik snabbt och i hög kvalitet med den här avancerade A3+ skrivaren. Du kan till och med skriva ut kantfria, högkvalitativa och hållbara fotografier i format A3+ direkt från digitalkameran.

Egenskaper

* Upp till 25 sidor per minut i svartvitt, 17 sidor per minut i färg (A4)
* Utskrift med fotolabbkvalitet i format A3+ på cirka 166 sekunder i standardläge*
* Fotolabbkvalitet: max. 4800* x 1200 dpi
* Skarp text, härlig färggrafik
* ChromaLife100 för fotografier med lång hållbarhet*
* PictBridge-anpassad
* Separata bläckpatroner

Jo den verkar nice! Jag har tittat lite på den men A3 papper verkar ju inte finnas att köpa eller missar jag något?

Andra rekomendationer? Epson folket?

ANNONS
Götaplatsens Foto