Annons

Lacie visar fel

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Min hårddisk Lacie 500 GB visar fel mängd minne tillgängligt. De mappar jag har sparat på disken är ca 250 GB men disken envisas med att säga att det endast kvarstår ca 25 GB .... varför?

Känner någon igen detta?

Formaterade du den innan du började använda den?

Sedan kan det vara som så att du bör partionera den på 2 * 250 Gig för att det ska visas rätt, om jag inte missminner mig så klarar inte alla moderkort av hur stora hårddiskar som helst utan har ett tak! Allt över visas inte lycka till med felsökandet!

Krävs det att jag tömmer papperskorgen för att informationen på disken ska återställas?

Jag vågar inte slänga hur som helst just nu .... håller nämligen på med back up och förflyttningar av bilder.

Ola Rockberg skrev:
Krävs det att jag tömmer papperskorgen för att informationen på disken ska återställas?

Jag vågar inte slänga hur som helst just nu .... håller nämligen på med back up och förflyttningar av bilder.
Det är först när du tömmer papperskorgen som utrymmet på hårddisken blir tillgängligt.

Kör du med Xp o har Systemåterställngsfunktionen på så tar även den plats utan att den säger det. Ca 10% har jag för mig den tar

ANNONS
Götaplatsens Foto