Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Adobe Camera Raw

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars S

Aktiv medlem
Undrar lite över reglagen i ACR under fliken "Adjust", vilka styr vad och i vilken ordning bör man justera dem (tex exponering vs brightness).

Vill minnas att jag tidigare sett en beskrivning av en arbetsprocess här på Fotosidan, troligtvis skriven av allas vår räddare i nöden Stefan Ohlsson - men hittar den inte nu.

Någon som kan tipsa mig om var den finns eller har en liknande eller motsvarande beskrivning?

Lars S skrev:
Vill minnas att jag tidigare sett en beskrivning av en arbetsprocess här på Fotosidan, troligtvis skriven av allas vår räddare i nöden Stefan Ohlsson - men hittar den inte nu.

Nja, det var nog inte här, utan på min webbplats, www.profiler.nu/kursdok.html som du hittade en pdf om detta, kallad Arbetsflöde vid...

Tyvärr är den inte uppdaterad för Camera Raw 3, dvs den version som följer med i Photoshop CS2, men det är ju rätt mycket som fungerar likadant. Jag arbetar just nu på en uppdatering.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto