Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Går det att skydda vissa sajter med lösenord?
- Trådstartare mange78
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
I tex netgears brandvägg kan du spärra vissa siter.
Det finns säkert i andra brandväggar också.
Roine
Roine
mange78
Aktiv medlem
Film) (moose skrev:
Du kan använda dig av något serverspråk som tex php och mysql för att skapa en inloggning.
Tror inte vi menar samma sak. Jag vill inte skydda en sida som jag gör med lösenord, utan via operativsystemet eller nåt kunna skydda en viss sajt på nätet med lösenord. Alltså så att vissa personer inte kan gå ut på den sajten från min dator. Finns det kanske nån form av "barnskydd" eller liknande?
mange78
Aktiv medlem
roinek skrev:
I tex netgears brandvägg kan du spärra vissa siter.
Roine
Ok, ska kolla windows brandvägg.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Netgears brandvägg är iofs en fysisk burk. Frågan är hur tex zonealarm fungerar i detta avseende, de har ju en gratisvariant, men det är ju bara stänga ner den.
Har för mig netgears burk även klarar av filtering, så innehåller sidan du skall kolla på vissa ord så spärras den också.
Roine
Har för mig netgears burk även klarar av filtering, så innehåller sidan du skall kolla på vissa ord så spärras den också.
Roine
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Jag har en netgear WGT634U
Roine
Roine
Johannes-S
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Tror inte vi menar samma sak. Jag vill inte skydda en sida som jag gör med lösenord, utan via operativsystemet eller nåt kunna skydda en viss sajt på nätet med lösenord. Alltså så att vissa personer inte kan gå ut på den sajten från min dator. Finns det kanske nån form av "barnskydd" eller liknande?
Det finns mängder, googla på "parental control".
Johannes
mange78
Aktiv medlem
Film) (moose skrev:
Ahaaa på det viset.
Vad har du för brandvägg hemma (program eller fysisk som tex en bredbandsrouter)
Kör windows inbyggda.
Har hittat en lösning i Internet Explorer tror jag. Jag kör klassificering av innehåll skyddat av lösenord och ja tror att det kan fungera.
Men det kanske finns bättre lösningar?
appel79
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Kör windows inbyggda.
Har hittat en lösning i Internet Explorer tror jag. Jag kör klassificering av innehåll skyddat av lösenord och ja tror att det kan fungera.
Men det kanske finns bättre lösningar?
Nu var du snabbare än mig, detta sätt fungerar ganska så bra, men det gäller ju bara för Explorer. Men du skriver inte vem det är du skall lösenordsskydda det ifrån, kan man lite om datorer så kommer man igeonm detta ändå. Men det är ju en början.
mange78
Aktiv medlem
appel79 skrev:
Nu var du snabbare än mig, detta sätt fungerar ganska så bra, men det gäller ju bara för Explorer. Men du skriver inte vem det är du skall lösenordsskydda det ifrån, kan man lite om datorer så kommer man igeonm detta ändå. Men det är ju en början.
Jag ska mest driva lite med min sambo
Tack alla som svarat!
P-E Claesson
Aktiv medlem
En klassiker om man vill stoppa en site är att skriva in den i hosts filen och länka den till fel ipnr.
Ett exempel:
leta rätt på hosts filen och öppna den i anteckningar.
skriv:
127.0.0.1 www.redsheriff.com
Spara. Att spara kan faktiskt vara svårare än det låter. Hosts har ingen filändelse men när du sparar med anteckningar så kanske det blir en .txt fil. Då får man manuelt ta bort .txt ändelsen.
Vad gör raden i exemplet då? Jo, den pekar adressen www.redsheriff.com till ip 127.0.0.1
Och vart är det då? Jo det är ju den egna maskinen och där lär inte den sökta filen finnas!
Ps: Redsheriff är en cookie som anses väldigt agressiv. Det finns ett gäng servrar att hämta den ifrån, och adressen till dessa är ett perfekt exempel på vad man kan lägga i hosts-filen.
Ett exempel:
leta rätt på hosts filen och öppna den i anteckningar.
skriv:
127.0.0.1 www.redsheriff.com
Spara. Att spara kan faktiskt vara svårare än det låter. Hosts har ingen filändelse men när du sparar med anteckningar så kanske det blir en .txt fil. Då får man manuelt ta bort .txt ändelsen.
Vad gör raden i exemplet då? Jo, den pekar adressen www.redsheriff.com till ip 127.0.0.1
Och vart är det då? Jo det är ju den egna maskinen och där lär inte den sökta filen finnas!
Ps: Redsheriff är en cookie som anses väldigt agressiv. Det finns ett gäng servrar att hämta den ifrån, och adressen till dessa är ett perfekt exempel på vad man kan lägga i hosts-filen.