Annons

Vilken HD ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Just det! Efter att ha råkat ut för en massiv virusattack pga egen klantighet har jag insett behovet av att öka mina backuppmöjligheter. Den lösning jag kommer att välja är att i detta kabinett montera en så rymlig och bra disk som möjligt. Maxpris för min kassa i dagsläget är kanske 800-900 kr. Vilken disk ska jag välja?

Lika bra jag säger det nu: Jag är medveten om att det finns massor av mera raffinerade och eleganta backupplösningar, men just nu tror jag ändå att det är den ovan beskrivna som är aktuell

//Anders

Uh-oh. Ingen fläkt i chassit? DET vill du ha. Om det är något som dödar en disk fort så är de värme. Kolla om du verkligen inte kan hitta en låda för motsvarande pris med fläkt.

Rekommenderade disk: Seagate och Samsung. Tysta och förhållandevis svala, Seagate dessutom med 5 års garanti.

Jag har redan chassit, och min tanke är att endast använda disken till backupp. Den kommer alltså inte att stå o snurra timme efter timme dag ut och dag in, utan kanske bara nån halvtimme då och då. Ett par tre ggr i veckan kanske.

Ska kolla runt efter Seagate och Samsung.

//Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto