Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Photoshop startar inte längre

Produkter
(logga in för att koppla)

interpix

Aktiv medlem
Har ett glapp i moderkortet på min bärbara PC som gör att den stänger av sig ibland. Efter att det inträffade senast startar inte Photoshop CS längre. Programmet börjar att starta normalt men stannar efter ungefär halva förloppet. Vad göra?

Ja det blir väl till att försöka det, programmet är på jobbet men snart så är det lyckligtvis måndag igen.

Kollat så att det inte ligger en Photoshopprocess i bakgrunden och blokerar uppstatandet av en ny process?

Dvs, starta om dator och prova igen.

Tack, har försökt både med kall o varmstart men resultatlöst.

Det verkar trots allt stämma att man bör stänga av datorn på ett mer kontrollerat sätt.

Har för mig att den ligger under "tillbehör" och sen "system" (sitter inte på pc just nu). Hittar du inte finns den också länkad under hjälpen.

Beror på om du har klassisk eller den nya startmenyn i XP.

Enklast är om du skriver "Restore" i "Run/kör" i startmenyn. sedan klickar på filen rstrui.exe så startas system restore.

Här kan du välja att återställa systemet som det vad vid vissa datum. Alla ändringar så som installerade program osv som är gjorda därefter kommer att gå förlorade. Alla sparade filer kommer dock att vara kvar, så du förlorar inga bilder.

Hej patrick
Har råkat ut för det här själv några gånger.
Det finns en möjlighet att du får igång allt genom att återställa PS standardvärden vid uppstart.
Det gör du genom att hålla ner ctrl-shift-alt under själva uppstarten.
Lycka till!
G

Övertydlig?

Det jag menar med uppstart är givetvis när du startar PS, inte systemet.
Är övertygad om att du snappat det men vill ändå gardera.

Gomer skrev:

Det gör du genom att hålla ner ctrl-shift-alt under själva uppstarten.

Jag fick möjlighet att radera inställningsfilen under uppstarten men det hjälpte inte ändå. Låter som ett bra kommando att känna till för framtida
tillfällen, tack!

Mmm, det är en bra kombinaton att lägga på minnet.
Återkommer när jag behöver råd och stöd på min nya K10D. ;-)))))
G

ANNONS
Götaplatsens Foto