Annons

Någon som testat Acers 24" skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

stenback

Aktiv medlem
Ja...som rubriken antyder söker jag
någon som testat Acers 24" skärmar
och har något att säga om kvalitén samt
upplösningen. Hur känns den att jobba med?

Eller någon annan "billig" 23-24" att rekommendera?
Är sugen att kunna jobba i den höga upplösningen.
Altenativet är en 20-22" i lägre upplösning.

// Danne

dannesten skrev:
Ja...som rubriken antyder söker jag
någon som testat Acers 24" skärmar
och har något att säga om kvalitén samt
upplösningen. Hur känns den att jobba med?

Eller någon annan "billig" 23-24" att rekommendera?
Är sugen att kunna jobba i den höga upplösningen.
Altenativet är en 20-22" i lägre upplösning.

// Danne

Hej!

Jag har kikat på Acer AL2416Ws, en på det stora hela bra skärm, men tyvärr hade de snålat in på kontakterna. Den hade bara analog d-sub-ingång och inte dvi vilket inte känns så bra med en så stor skärm. Risken för bildstörningar ökar ju större bild kabeln skall överföra.

Bortsett från det är det en helt ok skärm, inte mycket till inställningsmöjligheter, men det är det få kontorsskärmar som har. AL2416Ws är uppbuggd kring samma pva-panel från Samsung som använts i t.ex. Dell 2405FPW och Samsung 242MP. Det är en bra panel, men de flesta andra 24-tummare som säljs idag har en ännu nyare och lite, lite vassare pva-panel.

Köper du en 24-tummare för under 10000 kronor så får du ganska lika bildkvalitet oavsett vilken tillverkare du väljer. De har helt ok färger för normalanvändare, de är lite ojämnt belysta (svårt och därmed dyrt att ordna på en så stor skärm) och de har i stort sett alltid ganska begränsat med inställningsmöjligheter.

Re: Re: Någon som testat Acers 24" skärm?

Grevture skrev:
Hej!

Jag har kikat på Acer AL2416Ws, en på det stora hela bra skärm, men tyvärr hade de snålat in på kontakterna. Den hade bara analog d-sub-ingång och inte dvi vilket inte känns så bra med en så stor skärm. Risken för bildstörningar ökar ju större bild kabeln skall överföra.

Tack för dina synpunkter!

Den nya Acer-skärmen har ju DVI.
Den kanske är vassare, men den verkar
vara så pass ny att det finns få omdömen
om den ännu. Här är den:
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096726

MVH
// Danne

ANNONS
Götaplatsens Foto