Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Installera Sandisk kortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterV6

Aktiv medlem
Hej

Jag har precis köpt en Sandisk extreme firewire CF kortläsare. Men jag kan inte få den att funka, vare sig på min bärbara eller min stationära.
Är det någon som har någon erfarenhet av denna kortläsare. Så vitt jag förstår ska det ju bara vara att koppla in den precis som en USB-enhet.

mvh Peter

Tack men drivrutinen för kortläsaren jag har finns inte här! Dessutom SKA det vara en plug&play device.

mvh Peter

Startmenyn -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Nätverkanslutningar -> Kolla så 1394-anslutningen är aktiv. Annars högerklicka på den och välj Aktivera.
Om det står Inaktivera så är anslutningen redan aktiv, och då är problemet något annat.

Du bör ju även kolla upp så att det inte är kortläsaren som är paj (vilket man kan anta när den inte funkar på någon av datorerna), det gör väl enklast genom att försöka ansluta en annan Firewire-enhet till samma kontakt. Om den andra enheten funkar så är det ju kortläsaren som är felaktig, således bara att byta.

ANNONS
Götaplatsens Foto