Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Program för o hålla reda på bilder
- Trådstartare campokatt
- Start datum
joelchr
Aktiv medlem
Jag vill rekommendera Photoshop Lightroom... Lite dyrare (ca 2000
, men desto bättre. Tänk dig en blandning mellan Adobe Bridge och Adobe Camera Raw och lite till. Fast snart kommer tvåan som kan vara värd att vänta på.. (Betan finns ute nu)
Men annars kanske Photoshop Album vara något. Gratis och så... Har inte provat det, men rekommenderat det till en kompis som verkar nöjd.
Men annars kanske Photoshop Album vara något. Gratis och så... Har inte provat det, men rekommenderat det till en kompis som verkar nöjd.
campokatt
Aktiv medlem
Har installerat för o kollat vad det är för nått.
Kan man göra nått slags script eller liknande så att man alltid lägger på lite skärpa och luminans tex automatiskt när man importerar rawfiler? Kan man få det att ta hänsyn till vilket iso man har tagit med o låta LR automatiskt reducera bruset när man importerar?
Kan man använda filter till photoshop i LR??
Går det att titta på bilderna i fullskärm? Inte hittat det....
Annars verkar det vara ganska ok faktiskt.
/M
Kan man göra nått slags script eller liknande så att man alltid lägger på lite skärpa och luminans tex automatiskt när man importerar rawfiler? Kan man få det att ta hänsyn till vilket iso man har tagit med o låta LR automatiskt reducera bruset när man importerar?
Kan man använda filter till photoshop i LR??
Går det att titta på bilderna i fullskärm? Inte hittat det....
Annars verkar det vara ganska ok faktiskt.
/M
joelchr
Aktiv medlem
Jag tror att du kan lägga på skärpa kontrast och dylikt när du importerar, men jag tror inte du kan få Lightroom att ta hänsyn till ISO, men brusreduceringen ska tydligen inte vara någon höjdare i Lightroom (man har ju inte jättemycket kontroll). Kanske att den blir bättre i tvåan.
Nej, filter går inte att använda. (Du kan däremot tona och split-tona bilder)
Nej, filter går inte att använda. (Du kan däremot tona och split-tona bilder)
Maxieboy
Aktiv medlem
campokatt skrev:
Tjena. Använder Elements 6 idag men har problem med att det ofta krachar på min Vista dator. Nån med samma problem?
Förslag på andra program där man kan sortera sina bilder på ett liknande eller bättre sätt?
Køp ACDSee PRO 2 så blir du nøjd.
joelchr
Aktiv medlem
Jag hittade nu hur du kan göra presets beroende på ISO. Under EDIT -> Preferences, så kan du välja Presets och där kan du välja "Make defaults specific to camera ISO setting". Jag har inte provat det, men försök. Det finns troligtvis guider på internet om du inte förstår dig på det.
Ang. Backup, så får du under File gå in på Catalog Settings och där kan du välja hur ofta du vill göra backup.
Jag har tyvärr ingenstans att göra backup, så jag använder inte den funktionen, men det finns återigen guider som visar hur man använder det.
Jag vill tipsa om www.lightroomkillertips.com En bra sida som inte är kopplad till Adobe, men som är kopplad till Adobes användarförening för Photoshop.
Ang. Backup, så får du under File gå in på Catalog Settings och där kan du välja hur ofta du vill göra backup.
Jag har tyvärr ingenstans att göra backup, så jag använder inte den funktionen, men det finns återigen guider som visar hur man använder det.
Jag vill tipsa om www.lightroomkillertips.com En bra sida som inte är kopplad till Adobe, men som är kopplad till Adobes användarförening för Photoshop.